fbpx

Amazon rusza ze spożywką we Francji

Jest to niewątpliwy „obciach” dla francuskich marek takich jak Auchan, czy Carrefour.

Francuzi, podobnie jak Niemcy od wielu lat nie potrafią uporać się z zagadnieniem handlu spożywką w Internecie. Nie tak dawno informowaliśmy o mocarstwowych planach w handlu internetowym Lidla i Kauflandu. Teraz obie marki szybko wycofują się na z góry upatrzone pozycje. Raptem rok po uruchomieniu sklepu online Kaufland oficjalnie oświadczył, że zamyka swoje internetowe podwoje do odwołania. Powód jest oczywisty – Niemcy nie są w stanie przewidzieć, kiedy ich biznes online miałby w końcu zacząć na siebie zarabiać. A skoro brak jasnej perspektywy na zysk i sposobu, jak do owego zysku dojść, to pozostaje szybki odwrót.

Podobnie ma się historia z Auchan i Carrefourem, których sklepy internetowe we Francji nie radzą sobie najlepiej. Niemniej słabo wygląda sytuacja w Polsce, gdzie Carrefour ciągle wdraża swoje plany, a przy tym nie spieszy się przesadnie, zaś Auchan, który z rozmachem zaczął usługę Direct coraz wyraźniej ją wygasza. Na tle tych kiepskich wyników bryluje Amazon, który przenosi swój olbrzymi zasięg wśród europejskich Internautów na nowe pola handlowe. Z kolei, wielkie sieci kompletnie nie są w stanie zaangażować swoich offline’owych klientów w zakupy online.

Amazon już od pewnego czasu działa w Niemczech i rozszerza stopniowo usługę Fresh. Teraz wziął na celownik Francję i oficjalnie potwierdził ustami szefa francuskiego oddziału Frederica Duvala, że usługa Fresh to tylko kwestia czasu. Wg Duvala e-spożywka to dla Amazona najważniejsze pole wzrostu, stąd możemy spodziewać się debiutu tej usługi w kolejnych krajach starego kontynentu.

Zostaw odpowiedź