fbpx

Amazon stworzy własne AdWords?

Tak sensacyjne informacje podał do wiadomości The Wall Street Journal. Wynika z nich, że Amazon postanowił zrobić użytek z danych, jakie zbiera na temat swoich klientów. W dodatku, Amazon już teraz uzyskuje obroty na rynku reklamowym na poziomie 1 miliarda dolarów.

Co więcej, Amazonowi nie chodzi o reklamy graficzne.

 

 

Nowa usługa, a raczej platforma reklamowa miałaby nosić nazwę „Sponsored Links” i jak głoszą potwierdzone w wielu mediach plotki jej testy trwają co najmniej od połowy aktualnego roku. Jak na razie nie podano do wiadomości żadnych więcej szczegółów.

 

Biorąc pod uwagę fakt, że mamy mieć do czynienia z linkami sponsorowanymi, a Amazon nie posiada własnej wyszukiwarki to sytuacja wydaje się być co najmniej niezrozumiała. Jedynym wytłumaczeniem może być użycie przez Amazona wewnętrznej wyszukiwarki sklepu do celów reklamowych, co z kolei byłoby co najmniej niemądre.

 

Dziś system reklamowy Amazon opiera się na reklamach typu display, co wskazując na gigantyczny zasięg sklepu i innych usług spółki Jeffa Bezosa ma głęboki sens. Galopujący wzrost popularności reklamowych usług Amazona należy upatrywać także w bardzo silnej pozycji spółki w globalnym ruchu mobilnym.

 

Zostaw odpowiedź