fbpx
amazon globalny e-commerce

Amazon ucieka z Chin? Bzdura!

Jak donoszą polskie media Amazon wycofuje się z Chin, co jest zwykłym szumem informacyjnym i niedoinformowaniem dziennikarzy.

Cała fala nagłówków w polskich mediach rozpoczęła się od newsów w zachodnich mediach. Te rzetelnie informowały o tym, że:

  1. Amazon od lipca 2019 wyłączy swój marketplace w Chinach
  2. Chińscy obywatele nadal mogli kupować w sklepie Amazona produkty, których sprzedawcą jest sam operator sklepu.
  3. Sklep Amazona nadal będzie dostępny pod adresem Amazon.cn
  4. Amazon pozostaje w Chinach ze swoim biznesem chmurowym – Amazon Web Services.

To najważniejsze podsumowanie informacji, jakie faktycznie powinny być przekazane polskim odbiorcom.

Oznacza to, że Amazon nie wycofuje się z Chin ale prawdą jest, że nie wytrzymał konkurencji z Alibabą i JD w Chinach. Innymi słowy, brakowało mu chętnych do udziału programie marketplace, aby sprzedawać produkty przez chińską stronę Amazona. W kraju, gdzie rządzi Taobao i AliExpress to zrozumiałe i wiadomo było, że jest to raczej kwestia czasu.

Jak donosi Reuters, Alibaba i JD posiadają w tym momencie ponad 80 procent chińskiego rynku e-commerce, podczas gdy Amazon musi obejść się smakiem symbolicznym jednym procentem. W tym regionie Amazon pozostaje konkurencyjny na rynku hinduskim, gdzie prowadzi szeroką ekspansję logistyczną a także lokalizuje swoją stronę i aplikacje mobilną.

Zostaw odpowiedź