fbpx

Amazon ugina się pod social media i kupuje Goodreads

Goodreads to jeden z największych serwisów społecznościowych, który skupia miłośników książek. Amazon z kolei wie jak sprzedawać książki oraz przywiązywać do siebie czytelników za pomocą cen, tanich urządzeń oraz zamkniętych formatów.

Widzicie okazje do ubicia interesu?

Amazon nie słynie ze swojej działalności social media i najwyraźniej próbuje to zmienić. Przejęcie Goodreads to znakomita okazja dla bezwzględnego giganta e-handlu na pokazanie ludzkiej twarzy.

 

Warto przypomnieć, że ostatnio Amazon ma kiepską passę w życiu publicznym – najpierw połamał tradycyjne zwyczaje handlowe w UK, potem w Niemczech został zmuszony do błyskawicznego zerwania kontraktu z firmą ochroniarską, której pracownicy wykazywali jednoznacznie neonazistowskie zapędy.

 

Pytaniem otwartym pozostaje jak Amazon rozegra całą transakcję – czy Goodreads pozostanie niezależne a zyska wsparcie Amazona, zaś sam sklep zaimplementuje funkcje społecznościowe znane z Goodreads?

 

A może chodzi o proste kupienie multi-językowej bazy setek tysięcy recenzji książek, która zostanie dokooptowana do aktualnie działającego sklepu.

 

Jakby nie było, przechodzimy na kolejny poziom e-commerce – już nie społeczności po prostu, ale treści, które społeczności produkują.

Zostaw odpowiedź