fbpx
amazon-street-scooter

 Amazon wypuszcza na drogi elektryczne auta od DHLu

Rewolucja elektrycznych aut właśnie się dzieje, a e-commerce jest w forpoczcie tych wydarzeń.

We wrześniu ubiegłego roku wspominaliśmy o tym, że Amazon podjął inicjatywę „Obietnica Klimatyczna”, w ramach której zobowiązał e się być firmą obojętną klimatycznie do roku 2040. A to oznacza gigantyczne inwestycje, przede wszystkim we flotę firmową. Docelowo w ciągu najbliższej dekady Amazon planuje zakupić 100.000 elektrycznych aut, co pozwoli ukrócić emisję dwutlenku węgla o około 4 miliony ton rocznie.

Już w 2022 roku amerykański gigant planuje wdrożyć na trasy pierwsze 10.000 aut. Wszystko dzięki firmie Rivian, założonej raptem w 2009 roku, a specjalizującej się w elektrycznych autach dostawczych o zasięgu przekraczającym nawet 600 kilometrów. Teraz okazuje się, że Amazon nie będzie czekał i skorzysta z technologii DHL.

Ów cud technologii od Niemców to pojazd transportowy Work Box od firmy StreetScooter, której właścicielem jest właśnie DHL. Osiąga zawrotną prędkość maksymalną 120km/h i przewozi nawet tonę ładunku. Zaś ładowanie jego baterii trwa „tylko” 5 godzin – i to do 80 procent. Ponadto, posiada system automatycznego zawiadamiania służb ratunkowych w sytuacji, gdy uzna, że wziął udział w wypadku. To nie innowacja DHLu, a wymagania Unii Europejskiej.

Na początek Amazon zamówił symboliczną liczbę 40 sztuk i 60 stacji ładowania w Monachium. Proporcja pojazdów do ładowarek wiele mówi o tym, że przed motoryzacją elektryczną jeszcze długa droga do sukcesu.

Zostaw odpowiedź