fbpx

Amazon zamyka swoje stoiska pop-up w galeriach handlowych

Dokładnie 87 stoisk w USA zostanie zamkniętych – gigant e-commerce uznał, że to ślepa uliczka.

Czym były stoiska pop-up? Nawet z punktu widzenia polskich galerii handlowych niczym szczególnym. W Polsce tego typu rozwiązania nazywamy wysepkami i zajmują one przestrzeń pomiędzy w ciągach komunikacyjnych galerii handlowych. Co więc było tak wyjątkowego w rozwiązaniu Amazona?

Próba łączenia online z offline. 87 stoisk ulokowano na terenie całego kraju, tak aby każdy Amerykanin mógł zapoznać się z ofertą autorskich urządzeń Amazona – Kindle, tablety Fire, głośniki Echo oraz usług Amazona – Prime, Video, Kindle Unlimited.

To zaskakujące, że dopiero po tylu latach Amazon uznał, że warto w ten sposób promować swoje produkty i swoją markę. W momencie, gdy szacuje się, że około ¾ gospodarstw domowych już korzysta z programu Prime. Trudno powiedzieć, na co liczył zarząd Amazona, gdyż przedstawiciele firmy jak zwykle niechętnie komentowali zamknięcie nieudanego przedsięwzięcia.

Na marginesie warto przypomnieć, że to nie jedyna tego typu inicjatywa Amazona w ostatnich miesiącach. W listopadzie 2018 napisaliśmy:

W Black Friday Amazon nie zapomina o marketingu wielokanałowym i stawia w kilku europejskich miastach rozkładane sklepiki aby klienci pamiętali, gdzie najtaniej mogą kupić prezenty w sieci.

Pierwszy z kilku sklepów typu pop-up ruszył właśnie we Włoszech, w Mediolanie. Na skromnej powierzchni 500 metrów kwadratowych Amazon przez 10 dni będzie „świętował” tegoroczny czarny piątek.

Sklep łączy w sobie online z offline i bazuje na efekcie ROPO. Pozwala klientom oglądać i dotykać produkty, a także skanować kody i dzięki aplikacji Amazona dowiadywać się wszystkich niezbędnych do zakupu informacji.

Esencją sklepu będą eventy organizowane przez największe firmy, które sprzedają przez Amazona np. HP, Microsoft, Garmin, Sony, Disney oraz Lego. Jest to także okazja, aby amerykański gigant handlu elektronicznego zaprezentował swoje własne marki: Find, Iris & Lily, Truth & Fable, Meraki oraz Aurique.

Milan jest pierwszym europejskim miastem, które weźmie udział w akcji Loft for Xmas. Powodem jest lokalizacja – w tym samym miejscu Amazon posiada swoją europejską siedzibę. Następne miasteczko stanie w okolicach Bergamo. Wyróżnione zostaną także: Amsterdam, Berlin, Londyn i Paryż.

Zostaw odpowiedź