fbpx

Amazonizacja totalna: pora na spożywcze sklepy offline!

Ledwo w ubiegłym tygodniu wspominaliśmy o tym, że Walmart bierze się za atak na Amazona dzięki przejęciu Jet.com, teraz okazuje się, że Amazon będzie się odgryzał.

Przy komentowaniu przejęcia Jet.com przez Walmart zwracaliśmy uwagę, że chociaż Amazon rośnie wciąż jak na drożdżach, to za jakiś czas będzie miał problem aby doścignąć Walmarta, który dysponuje potężną siecią sklepów i ma w zasięgu 10 mil praktycznie każdego Amerykanina. Wszak dużo łatwiej rozbudować infrastrukturę internetową, szczególnie przejmując już świetnie funkcjonujący, chociaż niezarabiający, sklep internetowy znany z super niskich cen.

Na odpowiedź Amazona nie trzeba było długo czekać. Kilka dni później redakcja Wall Street Journal zupełnie przypadkiem otrzymała informacje o projekcie Como, którego agendą jest stworzenie sieci naziemnych spożywczych sklepów offline! Jak to z Amazonem bywa, Jeff Bezos ma zamiar pokazać konkurencji jak się to robi prawidłowo.

Stąd naziemne spożywcze sklepy Amazona będą pod wieloma względami bardzo wyjątkowe. Na przykład będzie można w nich kupować wirtualnie tzn dodawać do wirtualnego koszyka produkty, które następnie zostaną doręczone tego samego dnia pod wskazany adres. Możliwa jest też inna sytuacja. Mianowicie taka, w której zakupy robimy w domu i odbieramy je w sklepie stacjonarnym. Niby nic niezwykłego, ale system Amazona rozpozna rejestrację w aucie i przygotuje zakupy do odbioru zanim zdążymy wysiąść z auta, o ile w ogóle będzie to konieczne!

Zostaw odpowiedź