fbpx

Amerykański e-commerce naciera na Europę

Spośród 500 największych sprzedawców e-commerce w Europie (według Internet Retailer) już 40 to firmy ze Stanów Zjednoczonych. Co więcej, sprzedaż Amerykanów w Europie tylko w 2012 roku urosła o 14%.

Okazuje się, że amerykańskie sklepy z Amazonem na czele odpowiadają za 1/5 obrotów e-commerce w Europie.

 

Europa to aktualnie według Internet Retailera największy rynek handlu internetowego na świecie – większy nawet od USA. W kontekście takich informacji zupełnie nie dziwią potężne inwestycje Amazona w Polsce, kraju-zagłębiu taniej śmieciowej pracy napędzającej rozwój innych, zachodnich gospodarek.

 

Skoro o Amazonie mowa, to w 2012 roku sprzedał w Europie towary za ponad 16 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o blisko 19.5% z kwoty blisko 13.5 miliarda dolarów w 2011 roku. Ale to nie Amazon był najdynamiczniej rosnącym sprzedawcą z USA w Europie. Rekordowy wzrost obrotów zaliczył sklep Wayfair LLC (dom i wnętrza, wzrost o 103% z 17.7 do 36 mln USD).

 

Pomimo dobrych perspektyw Amerykanie nie mają lekko na europejskim rynku, gdzie dominują giganci tacy jak: Otto Group, Home Retail Group, Tesco Stores i inni, którzy rok do roku rosną o więcej niż 20%.  

Zostaw odpowiedź