fbpx

Amerykański Newsweek wraca do papieru!

W zmienionej formie, przebudowany i przegrupowany, nastawiony na innego czytelnika – Newsweek USA wraca do papierowego wydania.

Zakończenie druku Newsweeka dokładnie rok temu dało podstawę wielu analitykom do głoszenia, że tradycyjne tytuły odchodzą bezpowrotnie do lamusa. Kolejne informacje spływające z USA każą zrewidować ten pogląd.

 

Kilka tygodni temu informowaliśmy, że do gry wraca New York Times, który wypłacił dywidendę swoim akcjonariuszom – co prawda były to skromne 4 centy na akcję, ale całość zamknęła się w kwocie 35 milionów dolarów.

 

Wcześniej media doniosły, że Jeff Bezos zdecydował się zakupić The Washington post, bo jak twierdzi, ma pomysł jak zarabiać na prasie. Zaś wzorcem dla innych dzienników jest Wall Street Journal, który od dawna zamknął swoje treści za firewallem i skutecznie je sprzedaje.

 

Teraz pora na odbicie od dna Newsweeka, który na początku XXI wieku sprzedawał się w nakładzie ponad 3 milionów egzemplarzy – i to w samych Stanach Zjednocznych. Już w 2010 roku sprzedaż wynosiła tylko połowę – 1.5 miliona sztuk.

 

 

Następne dwa lata do równia pochyła – po drodze do niej Newsweek przez moment był własnością nawet Sidney’a Harmana, nieżyjącego już właściciela najpotężniejszego koncernu w branży hi-fi – Harmana (właściciela marek JBL, AKG, Harman Kardon, Mark Levinson i innych).

 

O powrocie nowego Newsweeka napisał New York Times, według informacji którego nowy Newsweek będzie wysokiej klasy produktem skierowanym głównie do prenumeratów.

 

Po raz kolejny potwiedza się zasada, że każde nowe medium nie pożera starego, a jedynie zmienia podział rynkowych udziałów. Taki wpływ na prasę miał Internet, który zdetronizował papierowe gazety jako źródło informacji dla masowego odbiorcy – podobnie jak film uczynił to samo z książką.

 

Co nie oznacza, że prasa nie odnajdzie swojego zasłużonego miejsca w oczach bardziej wyrobionego czytelnika.

 

Zostaw odpowiedź