fbpx

Analiza PMR: Polski e-commerce wzrośnie w 2013 o 15 proc.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez firmę badawczą PMR, polski e-commerce w 2012 r. osiągnął wartość 21 mld zł. W 2013, pomimo kryzysu gospodarczego, wartość handlu internetowego nad Wisłą wyniesie 24 mld zł, co przełoży się na 15 proc. wzrost.

Jaroslaw Frontczak, autor zestawienia zauważa, że taki stan rzecz jest wynikiem zmieniających się nawyków zakupowych Polaków i zwiększającej się liczby użytkowników internetu w naszym kraju.

W dokumencie czytamy, że pomimo dynamicznych wzrostów, tempo rozwoju e-commerce nad Wisłą nieco słabnie. Wynika to z kilku czynników. Po pierwsze, rozwój tego segmentu prowadzi do sytuacji, gdzie w perspektywie najbliższych kilku lat będzie można mówić o oznakach nasycenia rynku. Po drugie, z roku na rok ceny produktów w handlu internetowym upodobniają się do tych, jakie możemy spotkać w handlu stacjonarnym.

Zgodnie z przewidywaniami Frontczaka, w 2015 r. sytuacja polskiej gospodarki powinna ulec poprawie. W tym czasie spodziewane są również duże inwestycje ze strony największych graczy e-commerce w sektorze odzieżowym i spożywczym.

Firma PMR na przełomie września i października br. przeprowadziła wspomagany komputerowo sondaż telefoniczny na próbie 1000 dorosłych Polaków, którzy co najmniej raz w życiu zrobili zakupy internetowe. Ankieterzy pytali respondentów o to, jaka jest ich motywacja do zakupów online.

Z badania wynika, że najwięcej Polaków decyduje się na e-zakupy dlatego, że zachęca ich do tego atrakcyjna cena (76% głosów). Prawie 70 proc. odpowiedziało, że przed ostatecznym wyborem, wyszukuje najtańszej oferty. Z drugiej strony, 47 proc. pytanych osób przyznało, że produkty w sieci kupuje okazjonalnie.

Tagi:

Zostaw odpowiedź