fbpx

“Antyekomersowiec”, czyli Polak po 50-tce

Według Gemiusa 28% ankietowanych użytkowników Internetu z Polski nie robiło zakupów przez Internet, ale około 9% z nich pragnie się przełamać. Jeśli to prawda zbliżamy się do klasycznych liczb Pareto: niedługo 80% Polaków-Internautów częściej lub rzadziej będzie robiło zakupy w sieci.

Dla pozostałych 20% być może nie ma już nadziei – ich e-commercowy los jest przede wszystkim w rękach rzutkich przedsiębiorców.

 

Wśród osób, które nie mają zamiaru kupować dominują osoby po pięćdziesiątym roku życia, z dochodami poniżej 2.000 pln i co ciekawe z dużych miast o liczebności od 100 do 500 tys mieszkańców.

 

Wśród głównych przeszkód przed zakupami w sieci najoporniejsi wymieniają brak możliwości obejrzenia produktu, obawę o oszustwo, obawę przed otrzymaniem produktu innego niż zamawiany oraz problemy z gwarancją/reklamacją.

 

Wydaje się, że najlepszą metodą przekonywania tego typu osób jest łączenie handlu offline z elementami online. Nieocenioną pracę mogą w tym miejscu wykonać duże sieci handlowe, które sprzedają także przez internet.

 

Metoda małych kroczków w postaci tworzenia zachęt do odwiedzania stron www, następnie zamawiania online i odbierania offline, aż w końcu zamówienia za pobraniem, to jest właśnie to, na co warto byłoby postawić.

 

Zostaw odpowiedź