fbpx

Apple drugim sprzedawcą internetowym w USA!

Tak niecodzienne informacje przyniósł w tym tygodniu raport opublikowany przez Wall Street Journal. Autorem raportu jest sam Internet Retailer, nie ma więc mowy o pomyłce lub lub innym nieporozumieniu.

Apple zepchnął na trzecią pozycję potężny sklep internetowy Staples.

 

Po części awans na tak wysokie miejsce jest efektem zmiany metodologi Internet Retailera. Nie jest to jednak żadne szachrajstwo, a uczciwe podejście do tematu. Dotychczas, IR uwzględniał w swoich statystykach sprzedaż Apple’a wyłącznie przez App Store oraz iTunes.

 

Wyliczając statystyki za 2013 dołączono doń wartość sprzętu, jaki Apple sprzedał poprzez swoje strony internetowe. Po zsumowaniu okazało się, że sprzedaż online firmy z logo jabłka przekroczyła 18 miliardów dolarów. Tym samym Staples został pobity aż o 8 miliardów!

 

Kazus Apple’a pokazuje, jak duża siłę ma zjawisko sprzedaży B2C, ale pod jednym warunkiem – niezbędne jest posiadanie silnej marki i świetnego portfolio produktowego.

 

 

Niepodważalnym numerem jeden pozostaje Amazon z wynikiem dobijającym do 70 miliardów dolarów. Czarnym koniem zawodów jest Wal-Mart, który jak widać w ciągu 3 ostatnich lat zrobił ogromne postępy w handlu internetowym. Tak czy inaczej, wśród największych w USA w 2013 roku zyskali właściwie wszyscy.

 

 

Zostaw odpowiedź