fbpx

Apple najwartościowszą marką świata, detronizuje Coca-Colę

Przynajmniej w najnowszym raporcie “Best Global Brands” od Interbrandu, który budując ranking wziął pod uwagę: “rynek, markę, konkurencję i wyniki finansowe”. Czyli wszystko i nic.

Według Interbrandu Apple urósł w ciągu roku o 28%, podczas gdy Coca-Cola raptem o 2%. Jeszcze lepiej urósł Google, bo o 34% i zajął drugie miejsce w rankingu. Tym samym słynna Coca-Cola spadła aż o dwa miejsca w stosunku do ubiegłego roku.

 

Czwarte i piąte miejsce przypadły IBMowi oraz Microsoftowi, przy czym IBM przegrał bój o 4 lokatę o raptem 0.5 miliarda dolarów. Wśród gigantów technologicznych w pierwszej dziesiątce pojawiły się jeszcze Samsung oraz Intel.

Z ciekawostek, o których warto wspomnieć – Amazon zajął 19 lokatę, eBay 28 (wzrost +20%), zaś Facebook 52 i zanotował potężny 43% wzrost rok do roku. W pierwszej setce zmieściła się także Nokia, pomimo olbrzymiej straty wartości (-65%).

 

Od kilku lat widać wyraźną tendencję do umacniania się marek luksusowych. Także w “Best Global Brands” widać ten trend. Mamy tu Ferrari, Pradę, Tiffaniego, Porsche, BMW, Mercedes-Benz i innych.

 

Zostaw odpowiedź