fbpx

Arena.pl największy konkurent Allegro.pl ciągle w górę

Arena.pl w kolejnym kwartale 2018 r. konsekwentnie odnotowuje wzrosty sprzedaży, odwiedzin serwisu jak i liczby zawartych transakcji za pośrednictwem platformy.

Polski marketplace pnie się w górę. Tylko w trzecim kwartale odwiedziło go 3,5 miliona użytkowników, generując blisko 30 milionów odsłon. Na tle Allegro jest to wynik skromny, ale dynamicznie rosnący z każdym miesiącem. Tym samym dający nam wszystkim nadzieję na przełamanie monopolu największego marketplace’u w Polsce.

O Arenie pisaliśmy dwa lata temu trzymając za nią kciuki. Jak widać opłaciło się. Liczba dokonanych transakcji wyniosła ponad 97.000 względem ok. 6.000 w III kwartale 2017 r., prezentując piętnastokrotny wzrost rok do roku. Znacząco urosła także liczba sprzedawców – ponad sześciokrotnie rok do roku. Aktualnie wynosi ok. 2.000 przedsiębiorców oferujących katalog blisko 2 mln produktów w 7 głównych kategoriach Arena.pl.

Jak twierdzą w komunikacie prasowym władze platformy zakupowej Arena.pl, ta jak dotychczas z sukcesem realizuje plany dywersyfikacji źródeł ruchu. Naciska przy tym na organiczne i bezpośrednie wejścia użytkowników, co wiąże się z budowaniem zasięgu marki. W III kwartale 2018 roku ich udział – w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku – jest wyższy o ponad 500%. Jest to związane z coraz większą rozpoznawalnością marki oraz systematycznie powiększającą się bazą stałych użytkowników.

Na platformę została wprowadzona autorska technologia data science, która zyskała już wierne grono zwolenników, ułatwiając wybór najpopularniejszych przedmiotów wybieranych przez polskich internautów. Rozwijane procesy robotyzacji oraz zastosowania sztucznej inteligencji, w dłuższej perspektywie powinny się przełożyć na wzrost efektywności platformy i znaczne ułatwienie podejmowania wyborów zakupowych kupującym.

 

Wyniki Arena.pl za III kwartał 2018 roku (w odniesieniu do III kwartału 2017):

  • Znaczący wzrost liczby odwiedzających platformę do poziomu ponad 3.5 mln – 250% wzrost r/r.
  • Wysokie wskaźniki odsłon: 28.5 mln – wzrost o 360% r/r.
  • Liczba sprawdzonych sprzedawców wzrosła ponad 6-krotnie r/r, osiągając wynik 2.153.
  • Arena.pl oferuje katalog blisko 2 mln produktów w 7 głównych kategoriach portalu.
  • Efekt dywersyfikacji źródeł ruchu pokazuje znaczący wzrost wejść organicznych i
  • bezpośrednich, które są wyższe o ponad 500 % r/r.

2 komentarze

  1. Janusz 30-11-2018
  2. vvvv 04-12-2018

Zostaw odpowiedź