fbpx

Augmented reality – Ikea prezentuje przyszłość e-commerce

Ikea zaprezentowała aplikację już dostępną w sklepach Apple i Google Play, która zapowiada, jak będzie wyglądała przyszłość handlu i e-handlu w nadchodzących latach.

Chyba nie ma osoby, która kupując meble nie zastanawiałaby się, czy wpasują się one w aktualny wystrój pomieszczenia? To spore ryzyko dla każdego kupującego, z którym postanowiła zmierzyć się Ikea.

 

Jaki to sposób? Augmented reality, czyli technologia, która łączy to co wirtualne, z tym co realne. W tym przypadku, połączy trójwymiarowe modele mebli z realnym środowiskiem w domu każdego posiadacza tabletu lub smartfona z Androidem lub iOSem.

 

Na początek Ikea zaoferowała 90 modeli produktów z najnowszego katalogu 2014. Jakby sam pomysł nie było dość innowacyjny, Ikea postanowiła przywołać szereg statystyk, które uzasadniają stworzenie aplikacji.

 

Szwedzi przebadali swoich klientów i wyszło im, że 70% osób nie wie, jak duże posiada domy/mieszkania, stąd niezbyt dobrze potrafi dobrać rozmiar mebli. Stąd też 14% klientów Ikei kupuje jednoznacznie źle dobrane wymiarowo meble.

 

1 komentarz

  1. demonik 17-10-2013

Zostaw odpowiedź