fbpx

Australia: tylko połowa największych firm korzysta z social media

Nie tak dawno wspominaliśmy o tym, że hipermarkety w Polsce niezbyt chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Podobne informacje przynosi raport autorstwa Web Profits z Australii.

Kangury najwyraźniej nie przepadają za social media.

Spośród 100 największych przedsiębiorstw w Australii tylko 54% korzysta z mediów społecznościowych – to może być szokujące dla wielu osób zatopionych w rzeczywistości internetowej, której natywną częścią stały się Facebook, Twitter, Linkedin czy Pinterest.

 

Najbardziej aktywne są australijskie banki, ale w porównaniu z polskimi fan page’ami mają mocno przeciętne osiągnięcia – najlepszy z najlepszych zebrał blisko 422 tys fanów.

 

To nie wszystkie zaskakujące informacje – chociaż w Australii jest 11.5 miliona aktywnych właścicieli kont na Facebooku 53% największych firm prowadzi komunikację social media na Twitterze! Tylko 27% używa obu platform. Wygląda na to, że platformy social media traktowane są jako formy komunikacji z mediami oraz innymi podmiotami gospodarczymi.

 

Interesująco odmienna perspektywa.

 


Zostaw odpowiedź