Nie tak dawno wspominaliśmy o tym, że hipermarkety w Polsce niezbyt chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Podobne informacje przynosi raport autorstwa Web Profits z Australii.
Kangury najwyraźniej nie przepadają za social media.
Spośród 100 największych przedsiębiorstw w Australii tylko 54% korzysta z mediów społecznościowych – to może być szokujące dla wielu osób zatopionych w rzeczywistości internetowej, której natywną częścią stały się Facebook, Twitter, Linkedin czy Pinterest.
Najbardziej aktywne są australijskie banki, ale w porównaniu z polskimi fan page’ami mają mocno przeciętne osiągnięcia – najlepszy z najlepszych zebrał blisko 422 tys fanów.
To nie wszystkie zaskakujące informacje – chociaż w Australii jest 11.5 miliona aktywnych właścicieli kont na Facebooku 53% największych firm prowadzi komunikację social media na Twitterze! Tylko 27% używa obu platform. Wygląda na to, że platformy social media traktowane są jako formy komunikacji z mediami oraz innymi podmiotami gospodarczymi.
Interesująco odmienna perspektywa.