fbpx

Automatyczne sklepy offline Amazon Go ruszają w Wielkiej Brytanii na całego

Jak donosi zazwyczaj dobrze poinformowany The Sunday Times, innowacyjny sklep Amazon Go przechodzi z fazy testów do fazy wdrożenia.

Jak donosi brytyjski dziennik Amazon rozgląda się za lokalizacjami dla sklepu Amazon Go. Jak już wspominaliśmy wcześniej, jedyny testowy sklep w Europie powstał właśnie w Londynie. Stany Zjednoczone zyskały kilka takich placówek, a pierwsza z nich powstała oczywiście w Seattle.

Oficjalnie Amazon milczy w kwestii strategi swojego najbardziej innowacyjnego rozwiązania, które może z powodzeniem wywrócić do góry nogami reguły klasycznego handlu detalicznego. Wiemy jednak, że w ubiegłym roku ruszył z zastrzeganiem swojego hasła reklamowego dla sklepów Go oraz intensywnie kupuje przestrzeń magazynową w całej Europie.

Ponadto, w 2017 roku do brytyjskiego biura ochrony własności intelektualnej wpłynęła prośba o zastrzeżenie jako znak handlowy kilka haseł reklamowych, którymi Amazon reklamuje sklepy Go w Stanach Zjednoczonych. Chodzi o:

„ No lines. No checkout. (No, seriously.)”.

“No queue. No checkout. (No seriously.)”

“Every queue is a defect”

“Every Line is a defect.”

Rynek brytyjski wydaje się być idealny do rozpoczęcia ekspansji w Europie. Jest to jedna z najbogatszych gospodarek w Europie, kraj o stosunkowo dużym zagęszczeniu, z działającymi innymi już amazonowskimi usługami e-spożywczymi. Z kolei Amazon Go to nowy typ sklepu spożywczego, który pozwala na zakupy bez korzystania z kasy. Sklepy Go zostały wyposażone w szereg czujników oraz algorytmy, które rozpoznają, gdzie i kiedy oraz kto zdejmuje produkty z półki sklepu. Następnie tworzy wirtualny koszyk oraz potrąca zapłatę w momencie, gdy klient przekroczy drzwi sklepu z produktami.

Zostaw odpowiedź