fbpx

Avon przegrywa z internetem

Jedna z najbardziej znanych marek świata Avon wpadła w nielada tarapaty. Rosnąca sprzedaż kosmetyków przez internet wyraźnie koreluje ze spadkiem zysków koncernu.

Najlepiej pokazuje to zysk operacyjny w przeliczaniu na konsultantkę. W latach 2000-2004 przekraczał 800 dolarów “na głowę”. Aktualnie wartość ta spadła do 228 USD. Firma upatruje problemów w swojej kiepsko rozwiniętej komunikacji social media. Firmowy Twitter Avonu zebrał raptem 35.000 “followersów”, gdy konkurencyjna Sephora – 460 tys!

 

Ponadto, Sephora bardzo mocno rozwija swoje aplikacje mobilne, gdy Avon dopiero raczkuje. Ponadto, chociaż 85% sprzedaży firmy generowane jest poza granicami USA, firma nie planuje rozpocząć sprzedaży online poza macierzystym rynkiem.

3 komentarze

  1. Mateusz 06-05-2012
    • Andrzej Lemański 06-05-2012
    • Mateusz 07-05-2012

Zostaw odpowiedź