fbpx

B2B z Działania 8.2. Część II

W związku ze zbliżającym się naborem na wnioski z działania 8.2, eksperci Positive Power i Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach odpowiadają na najczęściej zadawane pytania o dofinansowanie działalności B2B.

W pierwszej części publikacji odpowiedzieliśmy na cztery podstawowe pytania dotyczące składania wniosków do działania 8.2. W drugiej części odpowiadamy na kolejne często pojawiające się pytania.

5. Co zyskuje firma, która wdroży system B2B?

Wdrożenie platformy B2B wiąże się z wieloma korzyściami. Najważniejszą z nich jest oszczędność czasu, który w przypadku współpracowania z wieloma partnerami biznesowymi jest bardzo istotny. Pozwala także na oszczędność pieniędzy wynikającą z prowadzenia rozsądnej i usystematyzowanej gospodarki magazynowej. Bardzo istotną korzyścią płynącą z wdrożenia platformy B2B jest usprawnienie komunikacji z klientami – platforma nie tylko pozwala na sprawny kontakt z klientem, ale także daje możliwość odpowiedniego pogrupowania swoich kontrahentów, indywidualizując kontakt z nimi.

6. Jakie funkcjonalności posiada platforma B2B?

Platformy B2B pozwalają na wdrożenie szeregu funkcjonalności, które pozwolą na dostosowanie systemu do naszych potrzeb. Jednym z nich jest integracja z programem magazynowo – sprzedażowym, która pozwala na kontrolę stanów magazynowych i pełne zautomatyzowanie procesu zamówień i sprzedaży, kontrolę stanów magazynowych i pełną automatyzację procesu zamówień i sprzedaży. Równie duże korzyści daje integracja z systemami ERP i finansowo-księgowymi firm, która zdecydowanie upraszcza i skraca proces składania i realizacji zamówień, a także pozwala na zarządzanie dokumentami finansowymi Szczególnie istotnym atrybutem platform jest możliwość tworzenia grup rabatowych i zindywidualizowanego zarządzania promocjami.

Rozbudowany CRM pozwala z kolei na zarządzanie w prosty sposób kontaktami z kontrahentami poprzez różnorodne narzędzia, jak np.: baza klientów, terminarz spotkań, szczegółowa historia kontaktów, powiadomienia czy notatki.

7.Jaki model platformy będzie najlepszy dla mojej firmy?

Wśród platform B2B wyróżniamy kilka gatunków – największą popularnością cieszą się modele: sprzedażowe i aukcyjno – przetargowe.

  • Pierwszy typ to pewnego rodzaju sklep internetowy, ograniczający listę dostawców do firm, z którymi współpracuje stale. Polecamy go firmom o rozbudowanej strukturze organizacyjnej, funkcjonującej na szerokim obszarze geograficznym i posiadającym wielu kontrahentów lub wiele filii. To model skierowany do przedsiębiorstw współpracujących z wieloma kontrahentami lub dokonujących zamówień różnorodnych dóbr.

  • Drugi model – aukcyjno-przetargowy to aukcje między dostawcami, umożliwiające porównanie cen za oferowane przez nie produkty lub usługi. Model ten w pełni dostosowuje się potrzeb użytkownika poprzez dobranie typu negocjacji do przedmiotu aukcji. Skierowany jest do osób współpracujących z mniejszą liczbą kontrahentów, ale starających się znaleźć najlepszą możliwą opcję transakcji. Obecnie najczęściej stosuje się modele mieszane, umożliwiające sprostanie różnorodnym potrzebom rynkowym.

8. Czy firma, która decyduje się na wdrożenie odnotowuje realne zyski?

Tak. Platforma B2B ułatwia firmom wymianę informacji, ale przede wszystkim usprawnia sprzedaż automatyzując proces składania i realizowania zamówień hurtowych. Umożliwia to zmniejszenie liczby osób zaangażowanych w proces. Pozwala ona na sprawne prowadzenie transakcji na odległość, oszczędzając czas i pieniądze. Obniżenie kosztów zachodzi przede wszystkim dzięki rozsądnie planowanej gospodarce magazynowej. Pozwala także ona zastąpienie tradycyjnych metod komunikowania, co również znacząco obniża koszty. Możliwość składania zamówień 7 dni w tygodniu przez całą dobę pozwala na zwiększenie liczby zamówień, a indywidualizacja promocji buduje lojalność wobec producenta. Ponadto stosowanie platformy umożliwia bardziej racjonalne planowanie budżetu i ułatwia kontrolę wydatków.

Zostaw odpowiedź