fbpx
amazon-christmas

Badania: 74% konsumentów wraca do Amazona

Złowieszcze dla świata e-commerce badania głoszą, że prawie każdy, kto raz zajrzał na Amazona powróci tam.

Amerykańskie media obiegły wyniki badania przeprowadzonego przez Feedvisor, który pomaga zaistnieć markom w marketplace’ach. Trzeba przyznać, że mogą one zjeżyć włosy na głowie wielu amerykańskim e-sprzedawcom. Badanie przeprowadzono na próbie 2000 osób, które zadeklarowały, że kupiły coś w ciągu ostatnich dwóch lat w amerykańskim Amazonie. Aż 74 procent z nich zadeklarowało, że gdy myśli poważnie o kupieniu czegoś automatycznie wchodzi na stronę Amazona, aby sprawdzić opinie, dostępność i cenę.

Jest to wynik niebywały i historyczny – trudno o drugi sklep internetowy, który mógłby pochwalić się tak znakomitą rozpoznawalnością marki. Nikt do tej pory tak skutecznie nie potrafił przywiązać e-konsumentów do siebie. To pewne.

Badanie to potwierdza inne, przeprowadzone przez Hitwise. Hitwise postanowił pochwalić się narzędziem do badania wyników wyszukiwania w Amazonie i optymalizacji marketingu z tym związanego. Jako próbkę przedstawiono wyniki w formie komparacji wyszukiwań wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe w Amazonie i Google. Przy czym sprawdzono także, kiedy kupujący szukają jeszcze w innych źródłach, ewentualnie kiedy wolą pozostać tylko przy Google, lub tylko przy Amazonie.

Jak widać powyżej w przypadku hasła słuchawki Amazon przejął blisko 8 na 10 zapytań na wyłączność. To znaczy, że 77 procent osób szukających słuchawek na Amazonie nigdy nie zajrzało do Google’a w celu uzyskania podobnych informacji. Niewiele mniej bo 70 procent osób poszukujących komputera PC uczyniło podobnie. Jeśli chodzi o Google’a to nie udało mu się uzyskać tak znaczącej przewagi, ale bryluje on w wynikach na wyłączność w tematyce: filmów i seriali, gier, zabawek, technosideł i prezentów świątecznych.

Tagi:

Zostaw odpowiedź