fbpx

Badania: Google Moja Firma budzi mniejsze zaufanie niż klasyczna strona www

Masz już profil na Google Moja Firma i uważasz, że nie potrzebujesz strony www? To nie takie proste.

Chociaż Google staje na uszach, aby każda firma na świecie miała swój profil w usłudze Moja Firma, to badania wskazują, że konsumenci nadal cenią sobie bardziej autorskie strony firmowe. Takie są wnioski z badania BrightLocal, które sprawdzało zachowania konsumenckie w kwestii źródeł informacji o lokalnym biznesie.

Zacznijmy od tego, że w Google badani szukali przede wszystkim:

  • Restauracji i kawiarni – 56%
  • Sklepów spożywczych – 37%
  • Sklepów z odzieżą – 34%
  • Hoteli i noclegów – 34%
  • Usług medycznych – 28%

 

A gdy już wyświetliły się im wyniki wyszukiwania to 56% z badanych oczekiwało, że na pierwszym miejscu zobaczą stronę www należącą do firm o jakie pytali. Tylko 32 procent badanych spodziewało się zobaczyć wizytówkę Google Moja Firma. Z kolei 12 procent uważało, że najbardziej aktualne informacje o danej firmie znajdzie w katalogu firm online tzw żółtych stronach online.

Nie zmienia to faktu, że warto mieć wizytówkę w Google Moja Firma. Ba, to może być nawet za mało. Warto mieć ją poprawnie wypełnioną, gdyż respondenci poszukują w ramach owej usługi bardzo konkretne informacje o:

  • Godzinach otwarcia
  • Lokalizacji
  • Recenzjach firmy
  • Adresie www strony firmowej
  • Zdjęciach firmy
  • Opcji zabukowania noclegu lub stolika
  • Numerach telefonu

Zostaw odpowiedź