fbpx

Badania: mały i średni biznes stawia na e-mail marketing

iContact to należąca do notowanej na giełdzie NASDAQ spółce, która produkuje oprogramowanie wspomagające działania marketingowe i PRowe. Specjalnością iContact jest e-mail marketing.

Jak nie trudno się domyślić iContact opublikował badania, które wskazują, że komunikacja e-mailowa to najpopularniejsza forma marketingu wśród małych i średnich przedsiębiorstw w USA.

Zanim jednak skreślimy wyniki badań warto wspomnieć, że metodologia jest całkiem w porządku. W badaniu przepytano dokładnie 601 marketing-menadżerów z przedsiębiorstw legitymujących się obrotami między 1 a 50 milionów dolarów.

 

Górny pułap jest dość wyśrubowany jak na polskie warunki, ale i tak warto wiedzieć, co dzieje się w krainie, która wymyśliła marketing w latach 50. XX wieku.

 

Zacznijmy od popularności form marketingu. E-mail marketing miałby stanowić największą część budżetu w wyżej wymienionych firmach. To zastanawiające przy tak niewielkich kosztach jakie dziś generuje marketing korespondencji elektronicznej.

 

Według badań dużo mniej kosztów pochłania telewizja, radio, reklama prasowa i billboardy – brzmi to po prostu niewiarygodnie.

 

Ciekawiej robi się, gdy zapytano 601 marketingowców o to w jakim celu wykorzystują wysyłkę e-mailów do klientów. 92% informuje o nowych produktach lub usługach, 90% o nowościach dotyczących samego przedsiębiorstwa, 87% zachęca do skorzystania z okolicznościowych eventów, zaś 84% pyta klientów o ich zdanie na temat produktów i usług.

 

83% zadeklarowało, że wysyła regularny newsletter, ponad 10% mniej reklamuje w ten sposób promocje i wyprzedaże.

 

 

1 komentarz

  1. Navihs 12-04-2013

Zostaw odpowiedź