iContact to należąca do notowanej na giełdzie NASDAQ spółce, która produkuje oprogramowanie wspomagające działania marketingowe i PRowe. Specjalnością iContact jest e-mail marketing.
Jak nie trudno się domyślić iContact opublikował badania, które wskazują, że komunikacja e-mailowa to najpopularniejsza forma marketingu wśród małych i średnich przedsiębiorstw w USA.
Zanim jednak skreślimy wyniki badań warto wspomnieć, że metodologia jest całkiem w porządku. W badaniu przepytano dokładnie 601 marketing-menadżerów z przedsiębiorstw legitymujących się obrotami między 1 a 50 milionów dolarów.
Górny pułap jest dość wyśrubowany jak na polskie warunki, ale i tak warto wiedzieć, co dzieje się w krainie, która wymyśliła marketing w latach 50. XX wieku.
Zacznijmy od popularności form marketingu. E-mail marketing miałby stanowić największą część budżetu w wyżej wymienionych firmach. To zastanawiające przy tak niewielkich kosztach jakie dziś generuje marketing korespondencji elektronicznej.
Według badań dużo mniej kosztów pochłania telewizja, radio, reklama prasowa i billboardy – brzmi to po prostu niewiarygodnie.
Ciekawiej robi się, gdy zapytano 601 marketingowców o to w jakim celu wykorzystują wysyłkę e-mailów do klientów. 92% informuje o nowych produktach lub usługach, 90% o nowościach dotyczących samego przedsiębiorstwa, 87% zachęca do skorzystania z okolicznościowych eventów, zaś 84% pyta klientów o ich zdanie na temat produktów i usług.
83% zadeklarowało, że wysyła regularny newsletter, ponad 10% mniej reklamuje w ten sposób promocje i wyprzedaże.
Od tego miesiąca weszła ustawa dotycząca wysyłania ofert do firm. Od teraz można wysyłać ofertę handlową bez pytania o zgodę !
najważniejsze to pozyskać dużą bazę adresów
stworzyć atrakcyjną treść z linkiem do produktu
wysłać to wg harmonogramu. Podobno najlepiej wysyłać między WT-Czwartkiem w godzinach 08:30 – 15:00. Wtedy ludzie już pousuwali spam i dostają nowego maila jako pojedyncza wiadomość.
Polecam program AdMailer od Enterso, za pomocą którego można wyszukiwać adresów @ oraz wysyłać wiadomości masowo. http://www.admailer.pl