fbpx
enviroment

Badania: nowy trend w e-commerce – zrównoważone zakupy

Konsumenci w Wielkiej Brytanii domagają się informacji o wpływie ich zakupów na środowisko.

Wiele wskazuje na to, że era życia na środowiskowy kredyt dobiega końca. Konsumenci zyskują coraz większą świadomość o tym, że ich decyzje mogą niszczyć lub zachowywać naszą planetę dla przyszłych pokoleń. Chociaż przedsiębiorstwa długo ignorowały swój wpływ na zmiany klimatycznie, wiele wskazuje na to, że to konsumenckie masy zmuszą kapitalizm do szacunku do środowiska. Populacje w krajach rozwiniętych coraz lepiej rozumieją, że Ziemia posiada ograniczone zasoby i to po naszej stronie leży mądra konsumpcja, która ma źródło w każdej codziennej decyzji.

Jak pokazują badania  inRiver w Wielkiej Brytania, blisko 2/3 tamtejszych młodych konsumentów domaga się szczegółowych informacji o tym, jaki wpływ na środowisko mają ich decyzje zakupowe. 63 procent młodych Brytyjczyków stwierdziło, że jeśli ich ulubiona marka nie zadba o środowisko we właściwy sposób przestaną ją kupować.

I nie są to żarty. Tego typu deklaracje konsumentów są brane na poważne. Zara zapowiedziała, że w ciągu 5-6 lat będzie sprzedawała ubrania obojętne dla środowiska. Zmiany w tej materii następują bardzo szybko i mogą zmieść z powierzchni naszej tonącej w śmieciach planety każdego, kto nie zdąży dostosować się do żądań konsumentów. Blisko 70 procent Brytyjczyków deklaruje, że niska cena nie jest już dla nich najważniejszych argumentem – ważniejsze są jasne informacje o tym, jaki wpływ na środowisko ma kupowany produkt.

Ta potężna, świadomościowa zmiana może wywrócić światowy rynek do góry nogami dając nowe życie lokalnym producentom w gospodarkach rozwiniętych, którzy produkują drożej, ale obciążają środowisko zdecydowanie mniej, chociażby z powodu małych nakładów na transport oraz przestrzeganiu restrykcyjnych krajowych norm środowiskowych. Te zazwyczaj stoją w opozycji do przepisów w krajach rozwijających się, które chętniej przerzucają koszty wzrostu gospodarczego na środowisko.

Zostaw odpowiedź