fbpx

Badanie: 55% sklepów internetowych odnotowało wzrost sprzedaży w niedzielę bez handlu

Według badania polskiej firmy Traffic Trends niedzielę bez handlu pozytywnie działają na rodzimy handel internetowy.

Zacznijmy od tego, że badanie jest w ograniczonym stopniu reprezentatywne, gdyż objęło mniej niż 400 sklepów (dokładnie 382), w dodatku nie zostały one wybrane metodą losową. Nie sposób postawić końcowych wniosków z analizy przedstawionej przez Traffic Trends, ale z drugiej strony, można potraktować mini badanie, jako pewną wskazówkę co do możliwych trendów z tą nową sytuacją w polskim handlu internetowym.

Jak wypadło samo badanie? Tak jak podejrzewało wielu ekspertów, czyli pozytywnie dla sklepów internetowych. Chociaż według badań zleconych przez Gazetę Wyborczą większość Polaków wyległa na ulice i alejki parkowe, to spora część wykorzystała wolną od handlu niedzielę, aby zasiąść przed komputerami. To tłumaczy średnio 26 procentowy wzrost sprzedaży, który został odnotowany przez co nieco więcej niż co drugi przebadany sklep (55 procent). Sam ruch wzrósł o 11 procent, zaś konwersja o 5 procent.

O tym, czy mamy do czynienia ze stałym trendem przekonamy się z pewnością w maju, gdyż w kwietniu aż cztery z pięciu niedziel będą wolne od handlu w sklepach wielkopowierzchniowych. Wtedy zapewne doczekamy się zdecydowanie większej ilości badań z różnorodnych źródeł.

Zostaw odpowiedź