fbpx
allegro-logo

Badanie: Allegro główną stroną startową e-commerce w Polsce

Jak donosi w swoim raporcie badawczym IRCenter Allegro to najważniejsza strona startowa dla polskich e-zakupowiczów.

Polski rynek w swoim charakterze zbliża się pod pewnymi względami do amerykańskiego. Podobne badanie przeprowadzone w USA wykazało, że główną stroną startową dla amerykańskich konsumentów jest Amazon, a nie Google, jak to bywało wcześniej.

Podobnie sytuacja ma się z Polakami i Polkami, którzy preferują marketplace’y jako miejsce rozpoczęcia swoich poszukiwań produktów. A wśród owych marketplace’ów wskazują w 92 procentach Allegro. Drugim wskazaniem po platformach handlowych są sklepy online, następnie Google, strony internetowe producentów i dopiero porównywarki cenowe.

To zaskakujące, jak nisko w zestawieniu znalazły się porównywarki cenowe. Szczególnie, że głównym powodem, dla którego Polacy zaglądają na Allegro jest chęć zorientowania się w cenach. Oczywiście poza tym chcą wiedzieć jakie są dostępne rodzaje produktów, jaka jest ich specyfikacja oraz jakie opinie na ich temat mają kupujący.  Wydaje się, że kupujący wręcz przeceniają możliwości Allegro, ale jest ono tak głęboko zakorzenione w ich świadomości, że jest i jeszcze długo będzie naturalnym wyborem.

Potwierdza to badanie reszty ścieżki zakupowej – aż 85 procent osób, które wchodzi na Allegro kończy robiąc zakupy, przy czym w 78% na Allegro, w 10% w innym sklepie internetowym, a w przypadku 7 procent jest sprzedaż w sklepie stacjonarnym.

Wszystko to potwierdza słuszność wyświetlania oferty w Allegro, gdyż generuje ono darmowy ruch dla sklepów internetowych i placówek lokalnych. Google ma gorszy wskaźnik na poziomie 78%, ale tylko w 22 procentach odsyła kupujących na Allegro. Zdecydowanie częściej  trafiają oni do sklepów internetowych – w 33 procentach przypadków i do sklepów stacjonarnych – również w 33 procentach.

Allegro podzieli się na dwa portale – rusza Allegro Lokalnie

Zostaw odpowiedź