fbpx
zwroty zakupów

Badanie: blisko 40% klientów kupuje towar, aby go zwrócić

Okazuje się, że konsumenci są dość wierni w stosunku do sklepów, do których zwracają towar. Ale nie zawsze.

Zwroty towaru to największy i najbardziej niesprawiedliwy koszt, jaki sklepy internetowe muszą ponosić. Najwyraźniej podobnie widzą to konsumenci, którzy kupują przede wszystkim wtedy, kiedy faktycznie chcą wejść w posiadanie jakiegoś dobra, a nie je tylko przetestować. Tak przynajmniej deklarują twierdząc jednocześnie, że w tylko w 6 na 10 przypadków wymieniają jakiś towar na inny, a tylko 5 na 10 przypadków robią to u tego samego e-sprzedawcy. Przynajmniej według raportu z badania „The State of Online Returns in 2019” przeprowadzonego na próbie: 500 Australijczyków, 500 Francuzów, 500 Niemców, 1000 Brytyjczyków i 1000 Amerykanów.

Aby być precyzyjnym – 38 procent kupujących zwraca towar i nie nabywa w to miejsce niczego innego – innymi słowy testuje lub wypożycza produkty np. drogie ubrania lub luksusowa galanterię. 48 procent kupuje inny towar od tego samego e-sprzedawcy. Zaś 14 procent odpływa do innego e-sprzedawcy i wskazuje na powody takiej sytuacji:

  • 35% – pierwotny sprzedawca nie miał towaru, na który konsument chciał wymienić zwrot
  • 28% – pierwotny sprzedawca nie zapewnił prawidłowej obsługi
  • 27% – pierwotny sprzedawca nie oferował dobrej ceny na nowy produkt
  • 18% – pierwotny sprzedawca nie miał nowego produktu na stanie

Klienci wskazują też, że mają liczne obawy kupując czy aby na pewno sklepy będą chętnie przyjmować zwroty, a sama procedura okaże się prosta i łatwa. Wśród kategorii produktów, gdzie ów strach jest największy występują:

  • 41% – ubrania i akcesoria
  • 31% – dobra luksusowe i biżuteria
  • 26% – spożywka i produkty do domu
  • 24% – elektronika
  • 18% – produkty kosmetyczne
  • 15% – produkty do sportu i outdooru

Zostaw odpowiedź