fbpx

Badanie: darmowa dostawa nie zwiększa ilości zwrotów

Na kanwie ostatnich artykułów analizujemy kolejne badanie, którego autorzy twierdzą, że nie ma związku miedzy darmową dostawą a odsetkiem zwrotów.

Ten wniosek wydaje się być kontrowersyjny i mocno nieintuicyjny. Wszak konsumenci, którzy oszczędzili na wysyłce gratis powinni być bardziej skłonni do zwrotów, gdyż w końcowym rozrachunku ponoszą tylko połowę kosztów transportu towaru w dwie strony (od i do sprzedawcy).

Według badania sprokurowanego przez Whistl i przeprowadzone wśród brytyjskich konsumentów i sprzedawców ilość zwrotów jest ściśle związana z typem produktów, a nie polityką wysyłkową danego sprzedawcy.

  • Do najchętniej zwracanych kategorii produktów należą:
  • Ubrania i buty
  • Elektronika w postaci: komputerów, telefonów, aparatów
  • Sprzęt AGD

O ile ubrania nie dziwią – wszak jest to towar, który wymaga przymierzenia, o tyle zwrot sprzętu AGD wydaje się być niezwykle problematyczny, zarówno dla konsumenta, jak i sklepu internetowego. Często duże gabaryty, problemy z pakowaniem, w końcu możliwość uszkodzenia przesyłki to tylko niektóre argumenty świadczące o tym, że zwrot AGD to nic łatwego. A do tego dochodzi fakt, że produkty AGD mogą nosić ślady montażu lub używania (co szczególnie w przypadku produktów spożywczych jest dużym problemem, jeśli konsument chce odzyskać pełną cenę).

Na drugim biegunie znalazły się (czyli najrzadziej zwracanych produktów):

  • Książki
  • Produkty dla zwierząt
  • Gry video
  • Materiały na nośnikach CD / DVD / Blu-ray

Powodem, dla którego konsumenci najmniej chętnie zwracają te produkty jest argument, że zawsze mogą je sprezentować swoim znajomym lub rodzinie. Nieudany zakup może szybko awansować jako bardzo udany prezent. Przynajmniej w mniemaniu wręczającego.

Jeśli chodzi o idealną obsługę zwrotów respondenci życzyliby sobie:

  • darmowe zwroty
  • szybki zwrot gotówki na konto
  • załączane do przesyłek listy przewozowe

 

1 komentarz

  1. Damian 26-05-2019

Zostaw odpowiedź