Interaktywny Instytut Badań Rynkowych przeprowadził ciekawe badanko, które pozwala zweryfikować, kto i jak skutecznie potrafi się wypromować przed Euro. Wynika z niego, że najlepiej poradzili sobie oficjalni sponsorzy mistrzostw – amerykańska Coca-Cola i niemiecki Adidas (który robi także najlepsze koszulki piłkarskie zdaniem pewnego szwedzkiego instytutu).
Trzecie miejsce zajmuje Tyskie, które niezwykle intensywnie prowadzi kampanie promocyjną na Euro 2012 – sponsoruje nawet mini-serial w TVP1. Zaraz za nim piwna konkurencja spod znaku Warki.
Reszta stawki – na wykresie. Kogo Wam tutaj brakuje?
Nie odczułem jakoś specjalnie kampanii marketingowej Coca Coli, natomiast marka ta (podobnie jak McDonald, są tak mocno promowane przy każdej okazji, że pewnie już ich nie zauważam). Dla mnie z piłką nożna kojarzy się najbardziej master card i play station – ale to pewnie dzięki lidze mistrzów.
Ale jako, że z marketingiem jestem na Ty to pewnie inaczej patrzę na reklamy niż ich target.