fbpx
spozywka-fmcg

Badanie: konsumenci sceptyczni co do jakości spożywki z Internetu

Amerykańscy konsumenci obawiają się rozmrożonego jedzenia i niestarannego wyboru produktów przez osoby pakujące.

Amerykański Bizrate Insights zaprezentował badanie dotyczące zakupów świeżej spożywki przez Internet, a eMarketer.com ubrał wyniki owego badania w statystyczne szaty. Okazuje się, że Amerykanie są bardzo ostrożni jeśli chodzi o kupowanie świeżego mięsa, warzyw i pieczywa przez Internet. Jakie żywią obawy?

Głównie rozbija się o świeżość. Ponad połowa badanych obawia się, że produkty spożywcze nie utrzymają należytej temperatury i dotrą do konsumentów rozmrożone w całości lub częściowo – martwią się o to szczególnie osoby w wieku 18 – 34 lata. Czyli ci, którzy powinni być przyszłością tego typu zakupów i mieć najbardziej otwarty w tej kwestii umysł.

A to przekłada się na praktykę zakupową. Blisko dwa razy więcej Amerykanów deklaruje, że kupiło w ostatnim miesiącu przez Internet zamknięte hermetycznie produkty spożywcze niż świeże wymagające mrożenia lub utrzymywania niskiej temperatury np. kilku stopni na plusie. Prawidłowość ta występuje w każdej badanej grupie wiekowej – od 18 do 55 lat w przypadku obu płci bardzo podobnie.

Interesująco wygląda badanie osób, które mimo wszystko zdecydowały się złożyć zamówienie na mrożone lub świeże jedzenie. Okazuje się, że zdecydowana większość zamówiła najbardziej newralgiczne produkty takie jak:

  •  mięso (57%)
  •  chłodzone jedzenie (56%)
  •  mrożone jedzenie (55%)
  •  świeże warzywa (54%)
  •  owoce (51%).

Zostaw odpowiedź