fbpx

Badanie: Onet i Facebook najlepiej rozpoznawalne w Polsce – Google raptem w środku stawki!

Kantar Millward Brown zaprezentował wyniki najpoważniejszych w Polsce badań osób korzystających z Internetu.

Badanie przeprowadzono na ponad piętnastu i pół tysiąca przypadków (15.542), które estymowano na populację blisko dwudziestu trzech i pół miliona Polaków (23.478.302) w wieku od 15 do 75 lat. Całkowita wielkość próby badawczej wynosiła lekko ponad dwadzieścia tysięcy osób (20.016).

Efekt to najpoważniejsze i prowadzone z największą regularnością badania polskich użytkowników Internetu. Stąd wyniki, szczególnie o spontanicznej znajomości stron www, należy brać pod uwagę i przyglądać się im z duża dozą zaufania.

Top 10 – znajomość spontaniczna wśród osób korzystających z internetu

  • 58,8% ONET (www.onet.pl)
  • 58,7% FACEBOOK (www.facebook.pl)
  • 56,6% WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)
  • 50,5% GOOGLE (www.google.pl)
  • 47,1% ALLEGRO (www.allegro.pl)
  • 35,8% INTERIA.PL (www.interia.pl)
  • 35,8% YOUTUBE (www.youtube.pl)
  • 15,6% O2 (www.o2.pl)
  • 14,8% NK.PL (www.nk.pl)
  • 13,0% GAZETA.PL (www.gazeta.pl)

Nie sposób nie skomentować zaskoczenia, jakim jest wygrana polskiego portalu (przynajmniej z nazwy i pochodzenia) z zagranicznymi gigantami w postaci Facebooka i Google’a. Bardzo dobrze prezentuje się Wirtualna Polska, której udało się przedzielić wyżej wspomnianych tytanów.

Dwa największe polskie portale horyzontalne dwoją się i troją, aby nie stracić swoich użytkowników i jest to dobra wiadomość dla polskiego rynku reklamowego, który ma możliwość szerokiego wyboru. Wyraźnie na znaczeniu traci Agora z Gazeta.pl, która dała się wyprzedzić nawet pozostałościom po niegdysiejszej sile nk.pl.

W kwestii e-commerce nie spodziewaliśmy się żadnego przełomu. Jedyną liczącą się marką na rynku pozostaje Allegro.pl, które dzięki tego typu wynikom badań będzie mogło pielęgnować wewnętrzne przekonanie o prawidłowo prowadzonej polityce względem swoich klientów indywidualnych i biznesowych.

Zostaw odpowiedź