fbpx

Best Global Brands: kto nie rośnie ten spada

Interbrand przedsiębiorstwo zajmujące się doradztwem w zarządzaniu marką, należące do grupy Omnicom, z siedzibą w 27 krajach, przedstawiło doroczny raport najbardziej wartościowych marek na świecie.

Wśród nich znalazło się kilka marek związanych z gospodarką internetową.


 

Na czele rankingu pozostaje Apple (118 miliardów USD, +21%), które w dalszym ciągu wyprzedza Google’a (107 miliardów USD, +15%). Wyraźnie z tyłu na trzecim miejscu ciągnie się Coca-Cola (81 miliardów USD, +3%), a za nią w równych odstępach IBM (72 miliardy USD, -8%) oraz Microsoft (61 miliardów USD, +3%).

 

Na liście marek na fali możemy odnaleźć gigantów takich jak:

– Samsung +15%, 7 pozycja,

– Toyot +20%, 8 pozycja,

– Honda, +17%, 20 pozycja,

– H&M, +16%, 21 pozycja,

– Nike, +16%, 22 pozycja,

– Ikea, +15%, 26 pozycja,

– VW +23%, 31 pozycja,

– Ford, +18%, 39 pozycja,

– Hyundai, +16%, 40 pozycja,

– Audi, +27%, 45 pozycja,

– Hermes Paris, +18%, 46 pozycja,

– Allianz, +15%, 55 pozycja,

– Nissan, +23%, 56 pozycja,

– KIA, +15%, 74 pozycja,

– Santander, +16%, 75 pozycja,

– Starbucks, +22%, 76 pozycja.

 

Na tegorocznej liście nie zabrakło także nowych marek:

81. DHL

91. Land Rover

92. FedEx

94. Huawei

97. Hugo Boss

 

 

Słowo komentarza należy się pozycji Land Rovera, przed dekadą marce, która była awaryjnie ratowana przez zagranicznych inwestorów i rząd brytyjski., dzisiaj perle w koronie brytyjskiej motoryzacji, która radzi sobie lepiej od Fedexu.

 

Z listy w stosunku do ubiegłego roku wypadło Ferrari, Avon oraz Duracell.

 

Na koniec najważniejsze dla nas informacje – marki gospodarki internetowej, które znalazły się w zestawieniu:

15. Amazon + 25% i wartość 29.5 miliarda dolarów

28. eBay +9% i wartość 14.3 miliardów dolarów

29. Facebook +86% i wartość 14.3 miliarda dolarów

 

Stąd prosty wniosek, że Facebook został liderem wzrostów w pierwszej setce wśród największych marek na świecie, zaś Amazon wyprzedził Oracle, HP, Hondę, Nike’a, czy Pepsi.

 

 

Zostaw odpowiedź