fbpx

Biedny jak PR-owiec – badanie wynagrodzeń Proto

PRoto, jak co roku, postanowił przeprowadzić badania rynku wynagrodzeń w polskim sektorze public relations. Wynika zeń, że znakomita część zarobków mieści się polskich specjalistów ds public relations mieści się w kwotach poniżej 3.500 zł brutto.

A to oznacza, że 42% polskich specjalistów ds public relations zarabia poniżej średniej krajowej.

 

Naturalnie, do średniej krajowej najlepiej pasuje powiedzenie o tym, że statystycznie rzecz ujmując, gdy wychodzimy z psem na spacer to każdy z nas ma po trzy nogi, ale mimo to, wyniki badania PRoto brzmią odrobinę złowieszczo. Nie można jednak zapominać, że przebadano bardzo skromną próbę 753 respondentów, którzy nie byli dobierani w sposób spełniający normy badawcze, a przynajmniej nie wspomniano o tym.

 

Drugim dużo bardziej niepokojącym elementem jest dynamika zarobków w public relations – wyraźnie widać trend powiększania się grup zarabiających gorzej. Świetnie pokazuje to poniższy wykres. W ostatnim roku ilość osób zarabiających mniej niż 3499 zł brutto powiększyła się z 36 do 51%.

 

To gigantyczna różnica. Jednocześnie liczba osób zarabiających w przedziale 3500 – 6999zł brutto spadłą z 41 do 32%. Podobnie wygląda sprawa wśród osób zarabiających powyżej 7000zł – ilość osób w tej grupie w ciągu roku spadł z 23 do 17%.

 

Zostaw odpowiedź