fbpx

Biedronka ruszy z e-sprzedażą?

Takie rewelacje przynosi lektura wczorajszego numeru Dziennika Gazety Prawnej.

Z informacji, jakie przedstawiła gazeta wynika, że największy dyskont spożywczy w naszym kraju testuje działanie sklepu internetowego. Gazeta Prawna podkreśla, że są to informacje nieoficjalne, które udało się jednak potwierdzić w kilku źródłach.

Według autorki artykułu, w ramach prowadzonego pilotażu, klient zamawia produkty przez internet, a następnie odbiera je w wybranym sklepie.

Na razie trwają testy. Problematyczne produkty świeże

Biedronka wypróbowuje działanie swojej platformy e-commerce m. in. w Trójmieście. Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska w rozmowie z dziennikiem przyznaje, że sieć prowadzi działania nad wejściem z ofertą do segmentu e-commerce, aby zwiększyć wyniki sprzedażowe i umocnic relacje z klientami.

Dla przedstawiciela Biedronki najbardziej problematyczny wydaje się jednak problem związany z brakiem możliwości sprawdzenia w sieci poziomu jakości produktów świeżych. Jak przyznaje Kubczak:

Chcemy rozwijać się w oparciu o sprzedaż produktów świeżych. A tych klienci cały czas wolą dotknąć, sprawdzić ich jakość przed zakupem. Na razie stanowi to dla nas najpoważniejszą przeszkodę przed debiutem w sieci – ocenia przedstawiciel JMP. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że koncern szuka rozwiązania, które ten problem wyeliminuje.

Spada tempo rozwoju, a konkurencja jest już w e-commerce obecna

Z całą pewnością, ostatnie miesiące nie są dla Biedronki szczególnie łatwe. Wygląda na to, że czasy szybkich, stabilnych wzrostów ma już za sobą. Wyniki finansowe za III kwartał br.portugalskiej spółki Jeronimo Martins, do której należy sieć dyskontów  były dla analityków mocno rozczarowujące.

Kamil Szlaga, analityk Trigon Dom Maklerski S.A. w komentarzu do zaprezentowanych przed kilkunastoma dniami danych napisał:

Po nasyceniu mniejszych miast, Biedronka musi zaoferować coś więcej, żeby zachęcić klientów wielkomiejskich, ale na razie brak pomysłu na taki rozwój.

Czyżby działanie zmierzające do debiutu w e-commerce były próbą odwrócenia negatywnych trendów?

Zostaw odpowiedź