fbpx

Black Red White prezentuje nową identyfikację

Oto stało się coś, czego nikt się nie spodziewał. Słynny Black Red White postanowił zmienić całą identyfikację – łącznie z logotypem. Decyzja to o tyle zaskakująca, że stary logotyp stał się swoistym archetypem, naszą małą polską Coca-Colą.

Czy w tym wypadku będzie tak jak napisał słynny aforysta Jan Sztaudynger: lepsze – wrogiem dobrego, gorsze – przyjacielem złego?

 

 

Na szczęście o gorszym nie ma mowy. Chociaż czytając wypowiedzi ludzi odpowiedzialnych za marketing w Black Red White można było się odrobinę przestraszyć efektu końcowego to okazuje się, że wszystko jest w normie – logotyp właściwie się nie zmienił. Zafundowano mu bardzo dobry jakościowo lifting – właściwy do czasów, w jakich przyszło mu „żyć”.

 

Nowe logo to tak naprawdę stare logo – pozbawione staromodnych cieni, jakże pożądanych w latach 90-tych, kiedy to wszelkie dodatki graficzne były bardzo w modzie. Dzisiaj jednak identyfikację marki i jej otoczenie nie definiuje szyld nad drzwiami, gdzie trzeba postarać się o zwrócenie uwagi przechodnia, ale strona internetowa, gdzie logo musi wpasować się w wysokie wymagania dotyczące użyteczności strony, w szczególności w specyficzne projekty RWD. Stąd i logotypy zdecydowanie prostsze i skromniejsze – czystsze, jak dobra strona www.

 

Na dowód wyżej napisanego można przytoczyć, że w tworzeniu nowej skupiono się na różnych formach prezentacji logotypu, szczególnie na polu kwadratu, co jest z jednej strony sporym przełomem w odbiorze identyfikacji, z drugiej zaś upraszcza jej stosowanie na różnych materiałach. Do tej pory, trudno było zazdrościć pracy grafikom Black Red White.

 

Na koniec wypowiedź na temat nowej identyfikacji oraz hasła przewodniego „Moja Planeta. Dom” – chyba jednak zbyt mocno wyemancypowanego jak dla przeciętnego zjadacza chleba. Bądź co bądź, BRW to marka masowa. Jak widać, łatwo zapędzić się w swoim wizjonerstwie.

 

„Wprowadzenie zmian w zakresie komunikacji wizualnej to dla Black Red White z jednej strony element naturalnego rozwoju firmy z długoletnią tradycją, a z drugiej chęć do unowocześnienia procesu komunikacji z konsumentami. Wobec obecnej, wysokiej konkurencyjności rynku samo oferowanie wysokiej jakości produktów nie jest wystarczające. Dopiero atrakcyjność przekazu marki oraz wyjście naprzeciw dynamicznie zmieniającym się wymaganiom konsumentów umożliwia dotarcie do obecnych i nowych Klientów. Chcemy zaproponować Klientom nie tylko meble i dodatki, ale także przyjazną atmosferę i fachowe porady, które ułatwią stworzenie własnej, unikalnej domowej przestrzeni, ponieważ dla Black Red White dom to coś więcej niż meble. To przyjazna przestrzeń dla całej rodziny. Co istotne, dopasowujemy także formę przekazu do naszej misji i hasła przewodniego „Moja Planeta. Dom.”. Nasze salony formowe, katalogi, strona internetowa oraz obecność w mediach społecznościowych mają ułatwić Klientom wybór, kontakt z firmą oraz oddać charakter marki, która ma być inspirująca, serdeczna i opierać się na empatii, harmonii oraz radości życia. Naszym priorytetem jest zdobywanie zaufania kolejnych grup konsumenckich, a misją – otwarcie się na ich potrzeby i oczekiwania. Odnowione, uproszczone i bardziej uniwersalne logo ma w swojej prostej formie graficznej nawiązywać do naszej tradycji, a jednocześnie oddawać wszystkie nasze wartości i partnerskie nastawienie do Klientów” – powiedział dyrektor marketingu Black Red White, Tomasz Jędraszczyk.

 

 

Black Red White logo czarne - 3 linie Black Red White logo podstawowe - 3 linie

Black Red White logo podstawowe czarne inwers 3 linie Black Red White logo podstawowe czarne Black Red White logo podstawowe inwers 3 linie


Black Red White Moja Planeta.Dom.

1 komentarz

  1. Andy 06-05-2015

Zostaw odpowiedź