fbpx
blog firmowy

Blog firmowy a wizerunek firmy

Blog firmowy może być potężnym narzędziem w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy i marki w internecie oraz w dotarciu do szerszego kręgu potencjalnych klientów. Warto więc go dobrze redagować.


Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl 1/2011, autor: Justyna Bizdra.


Blog firmowy na usługach marketingu

Odpowiednio zaplanowany i skonstruowany blog firmowy pozwoli innym na lepsze zapoznanie się z naszą firmą i zakresem świadczonych usług czy oferowanych produktów. Z biegiem czasu zbuduje także cenne zaufanie, opierające się na jakości i poziomie merytorycznym publikowanych przez nas artykułów, rzetelnym podejściu do zapytań kierowanych do nas przez czytelników czy prezentowanym zaangażowaniu w dyskusjach toczących się w sekcji komentarzy. Aby odnieść zamierzony efekt, blog musi jednak spełniać kilka podstawowych kryteriów.

Blog firmowy – przemyślana strategia

Odpowiednie zaplanowanie struktury serwisu, poruszanych tematów, ilości podstron i ich zawartości. Z punktu widzenia użyteczności takiej strony, liczy się przede wszystkim jej prostota, łatwość dotarcia przez odwiedzających do poszukiwanych informacji, intuicyjna nawigacja, a także korzystanie z pewnych przyjętych, dobrze sprawdzających się w internecie rozwiązań (zgodność ze
standardami). Wszystko w myśl zasady „Nie każ mi myśleć” – pogłębionej w książce Steve’a Kruga o tym tytule.

Blog firmowy – mocny fundament

Blog firmowy musi zostać zbudowany w oparciu o domenę, która stanowi własność naszej firmy i działa w oparciu o wykupiony przez nas odpowiedni pakiet hostingowy. Dzięki temu zyskujemy pełną kontrolę nad budowaną przez nas platformą, należy ona do nas, co w dalszej perspektywie oznacza również możliwość sprzedania takiego serwisu jako dobrze prosperującego biznesu. W tym zakresie najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie bloga stanowiącego integralną części strony naszej firmy. Link do niego może wówczas przybrać postać: www.nazwastronyfirmowej.pl/blog. Dzięki takiemu rozwiązaniu rosnąca wartość bloga (dzięki publikowanym tam cennym artykułom) będzie bezpośrednio oddziaływała na wartość strony głównej, szczególnie w odniesieniu do jej pozycjonowania się w wyszukiwarkach internetowych.

Blog firmowy – koherencja treści

Publikowane artykuły muszą być powiązane z tematyką biznesu i niszy, w której działa nasza firma. Osoby zainteresowane naszą firmą będą szukały informacji stricte na tematy powiązane z prowadzoną przez nas działalnością. Im bardziej zgłębimy wybraną tematykę, tym bardziej wpłynie to na zbudowanie i ugruntowanie naszej pozycji eksperta w danej dziedzinie.

Blog firmowy – wartościowy kontent

Publikowane artykuły muszą być źródłem przydatnych informacji i dostarczać odpowiedzi na nurtujące innych kwestie dotyczące niszy, w której działa nasza firma. Jest to warunek niezbędny dla wzbudzenia zainteresowania i zdobycia wiernych czytelników. Szukając informacji w internecie, w większości przypadków użytkownicy szukają rozwiązań problemów, które ich spotykają. Im cenniejsze i wartościowe porady znajdą w danym temacie, tym chętniej powrócą do miejsca, w którym je znaleźli. Tym chętniej skorzystają również z produktów i usług znającej się na rzeczy, rzetelnej firmy.

Blog firmowy – aktywność

Artykuły powinny być publikowane z określoną częstotliwością, np. co najmniej 4 razy w miesiącu. Im częściej, tym lepiej. Gwarantuje to skłonność innych do częstego powracania do naszego bloga, celem uzyskania większej ilości przydatnych informacji. Skłania to również do subskrypcji (np. przez kanał RSS) i dzielenia się adresem URL serwisu w różnych miejscach w sieci.

Blog firmowy – optymalizacja treści

Blog powinien zostać odpowiednio zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek internetowych. Zasadniczym elementem jest wykonanie rzetelnej analizy słów kluczowych, istotnych dla branży, w której
działa nasza firma. Nie chodzi bowiem o to, aby tworzyć nową treść na tematy, które – jak uważamy – są ważne dla innych, ale aby odkryć, co w rzeczywistości interesuje internautów, z jakimi problemami się zmagają, jakie pytania zadają, a następnie dostarczyć tych wszystkich informacji w przystępnej formie na blogu.

Ważne jest też odpowiednie stosowanie wybranych słów kluczowych w treści publikowanych artykułów, w opisie zdjęć zamieszczanych na blogu czy w treści tworzonych podstron. Między innymi dzięki tym działaniom nasz serwis zostanie sklasyfikowany przez wyszukiwarki internetowe jako zawierający informacje w zakresie wybranej tematycznie niszy. Poszczególne artykuły z bloga po ich zaindeksowaniu będą wyświetlane w odniesieniu do uprzednio przez nas zastosowanych słów kluczowych.

Blog firmowy – usability

Blog firmowy musi być interaktywny, tzn. umożliwiać innym łatwe wzięcie udziału w toczącej się dyskusji, np. poprzez zadanie pytania czy pozostawienie komentarza. Biorąc udział w dyskusji i odpowiadając na poszczególne komentarze, budujemy cenne relacje z czytelnikami, które mogą się w dalszej perspektywie czasu przekształcić w relacje B2B (Business to Business) czy B2C (Business to Client).

Blog firmowy – integracja z social media

Blog firmowy powinien zostać też zintegrowany z odpowiednimi mediami społecznymi, jak Facebook, Twitter, GoldenLine czy LinkedIn. Media społeczne odgrywają coraz większą rolę w globalnej promocji biznesu w internecie. Dlaczego więc nie umożliwić ludziom w łatwy i szybki sposób dzielenia się treścią z naszego bloga na tych czy innych portalach, drastycznie zwiększając w ten sposób jego ekspozycję w internecie?

Blog firmowy – budowa i relacja z listą

Warto rozważyć integrację bloga firmowego z wybranym serwisem mailingowym. Otwiera to możliwość budowy listy wiernych subskrybentów, zainteresowanych omawianą przez nas tematyką. Integracja taka daje możliwość szybkiego informowania subskrybentów nie tylko o nowej, ciekawej treści, publikowanej na naszym blogu, ale również o oferowanych promocjach, nowych produktach czy usługach.

Blog firmowy – promocja i pozycjonowanie

Po zbudowaniu bloga i opublikowaniu partii artykułów dobrze jest podjąć działania promocyjne: zgłosić serwis do wartościowych katalogów stron, pozostawić informację o nim w serwisach społecznościowych, publikować gościnnie cenne artykuły na innych blogach z linkiem zwrotnym, prowadzącym do naszego serwisu. Wskazane elementy to zasadnicze filary dobrze funkcjonującego, profesjonalnego bloga biznesowego. Dzięki ich zastosowaniu otwiera się przed naszą firmą cała gama możliwości, przede wszystkim w zakresie diametralnego zwiększenia ekspozycji w internecie
i pozyskania nowych klientów. Wysoka jakość prezentowanej na blogu treści i szacunek do osób biorących udział w dyskusjach na nim bezpośrednio przełoży się z biegiem czasu na jakość budowanych relacji, wzrost zaufania do naszej firmy i zbudowanie jej eksperckiego wizerunku w internecie.


Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl 1/2011, autor: Justyna Bizdra.
W celu zaprenumerowania miesięcznika w formie drukowanejzamów prenumeratę tutaj!


 

Zostaw odpowiedź