fbpx

Strategia kreowania wizerunku firmy i marki w internecie w oparciu o profesjonalny blog

Blogi to obecnie nie tylko platformy do pozostawania w kontakcie z przyjaciółmi i dzielenia się historiami z własnego życia osobistego czy zawodowego. Są one również potężnym narzędziem w zbudowaniu profesjonalnego wizerunku firmy i marki w Internecie oraz dotarciu do szerszego kręgu potencjalnych klientów.


Druga część artykułu o kreowaniu wizerunku i marki w oparciu o blog. Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl nr 1, Listopad 2011. Autor: Justyna Bizdra. Zobacz pierwszą część “Strategia kreowania wizerunku firmy i marki w internecie w oparciu o profesjonalny blog


6. Taki blog powinien zostać odpowiednio zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek internetowych.

  • w tym zakresie kluczowym elementem jest wykonanie rzetelnej analizy słów kluczowych istotnych dla niszy, w której działa nasza firma. Nie chodzi bowiem o to, aby tworzyć nową treść na tematy, które my uważamy, że są ważne dla innych, ale, aby odkryć, co konkretnie interesuje internautów, z jakimi problemami się zmagają, jakie pytania zadają w Internecie i następnie dostarczyć tych wszystkich informacji w przystępnej formie na naszym blogu.
  • ważnym jest następnie zadbanie, aby w odpowiedni sposób używać wybranych słów kluczowych w treści publikowanych artykułów, w opisie zdjęć publikowanych na blogu czy w treści tworzonych podstron

Dzięki między innymi takim działaniom nasz blog zostanie sklasyfikowany przez wyszukiwarki internetowe jako zawierający informacje w zakresie wybranej tematycznie niszy. Poszczególne artykuły z bloga po ich zaindeksowaniu będą wyświetlane w odniesieniu do uprzednio przez nas wyszukanych słów kluczowych.

7. Blog musi być interaktywny, tzn. umożliwiający innym w łatwy sposób wzięcie udziału w dyskusji toczącej się na nim, poprzez zadanie pytania, czy zostawienie swojego komentarza. Biorąc udział w dyskusji i odpowiadając na zostawiane komentarze na naszym blogu, budujemy cenne relacje z czytelnikami, które mogą się w dalszej perspektywie czasu przekształcić w relacje BTB (Business to Business) czy BTC (Business to Client).

8. Ważnym jest również, aby blog został zintegrowany z odpowiednimi mediami społecznymi, typu Facebook, Twitter, GoldenLine, czy LinkedIn. Media społeczne odgrywają coraz większą rolę w globalnej promocji biznesu w Internecie. Dlaczego więc nie umożliwić innym, w łatwy i szybki sposób dzielenie się treścią z naszego bloga na tych czy innych portalach drastycznie zwiększając w ten sposób jego ekspozycję w Internecie.

9. Istotnym jest również, aby zintegrować bloga z wybranym serwisem mailingowym. Otwiera to możliwość budowy listy wiernych subskrybentów zainteresowanych tematyką naszego bloga. W ten sposób z biegiem czasu pozwala to na szybkie informowanie subskrybentów nie tylko o nowej ciekawej treści publikowanej na naszym blogu, ale również o oferowanych promocjach, wprowadzanych nowych produktach czy usługach.

10. Dobrze jest również po zbudowaniu bloga i opublikowaniu partii artykułów zastosować różne działania promocyjne w postaci między innymi: zgłoszenia bloga do wartościowych katalogów stron, pozostawienia informacji o nim w serwisach społecznościowych czy publikowania gościnnie cennych artykułów na innych blogach z linkiem zwrotnym prowadzącym do naszego bloga.

Wskazane elementy to zasadnicze filary dobrze funkcjonującego profesjonalnego bloga biznesowego. Dzięki ich zastosowaniu otwiera się przed naszą firmą cała gama nowych możliwości, przede wszystkim w zakresie diametralnego zwiększenia ekspozycji w Internecie i pozyskania nowych potencjalnych klientów. Wysoka jakość prezentowanej na blogu treści i szacunek do osób biorących udział w dyskusjach na nim bezpośrednio przełoży się z biegiem czasu na jakość budowanych relacji, na wzrost zaufania do naszej firmy i na zbudowanie jej eksperckiego wizerunku w Internecie.

Zostaw odpowiedź