fbpx
mobile trends conference

Bloomberg: Alibaba i Starbucks łączą siły

Chiny to potężny rynek e-commerce, co widzą już wszyscy najważniejsi gracze na świecie np.: Amazon, Google czy Walmart. Teraz zauważył to także Starbucks.

Chiny coraz mocniej otwierają się na świat, szczególnie w e-commerce. Zachodni kapitał napływa do Chin, zaś chiński coraz mocniej oddziałuje na Zachód, szczególnie na Europę, w tym Polskę. Sytuacja to koreluje z rosnącym dynamicznie rynkiem e-spożywki. Efekt to ekspansja Starbucks w Chinach, którą poprowadzi nie kto inny, jak Alibaba. Niezły mariaż, prawda?

Ze strony grupy Alibaba za dystrybucje napojów i wypieków Starbucksa odpowiadać ma Ele.me. Na początek testy będą prowadzone w skromnej ilości 150 lokalizacji w Pekinie i Szanghaju. Jak na kraj taki jak Polska byłby to już nie test a końcowy projekt. W przypadku Chin docelowo mowa o co najmniej 2000 lokalizacji w 30 miastach, gdzie można odbierać zamówioną kawę – jak twierdzi dobrze poinformowany Bloomberg. W grę wchodzi tu także sprzedaż kaw i ciastek w naziemnych marketach Alibaby, sklepach Hema.

Powodem nawiązania współpracy są słabe wyniki Starbucksa w Chinach – pomimo wyraźnego wzrostu gospodarczego, o jakim inne kraje mogą tylko pomarzyć. Nie za wiele pomoże także Starbucksowi wprowadzenie płatności kryptowalutami, w szczególności Bitcoinem. Wg amerykańskich mediów Starbucks zainwestuje w nową platformę wygodnych płatności kryptowalutami o nazwie Bakkt.

Zostaw odpowiedź