Bloomberg: Amazon nie kupuje już reklam u Google’a

Według informacji Bloomberga Amazon ma dość bycia zależnym od Google’a i szuka własnych sposobów na reklamę w Internecie.

Najwyraźniej stosunki między Googlem a Amazonem są coraz bardziej napięte. Jak donosi amerykańska agencja prasowa wraz z końcem kwietnia Amazon odpuścił sobie reklamowanie w Google Shoppping, aktualnie najpopularniejszej usługi reklamowej Google’a. Historia współpracy obu gigantów w ramach usługi PLA sięga grudnia 2016, kiedy to Amazon rozpoczął udane testy usługi. Informacja pojawiła się dość przypadkowo, gdy jeden z analityków pewnej firmy marketingowej odkrył dość duże zmiany wraz z dniem 28 kwietnia w kampaniach swoich klientów.

O jak dużych stratach finansowych może mówić Google? Według dobrze poinformowanych portali może to być nawet 50 milionów dolarów, co jest de facto kroplą w morzu obrotów Google’a i aż trudno uwierzyć, że Amazon zostawiał u giganta wyszukiwarek tak skromne kwoty. Pewnym wyjaśnieniem tej sytuacji jest fakt, że inne sklepy internetowe, których właścicielem jest Amazon w dalszym ciągu prowadzą kampanię w ramach PLA. Drugim ważnym argumentem jest fakt, że dla ponad połowy Amerykanów to Amazon (a nie Google) jest stroną startową, gdy poszukują nowych produktów.

Wyjście Amazona z reklam Google to nie pierwsze spięcie między oboma firmami. Wcześniej Google zablokował usługę YouTube na tabletach Amazona, zaś Amazon wykluczył niektóre produkty Google’a ze swoich usług e-commerce.

Zostaw odpowiedź