fbpx

Borell Assiociations: Płatne paywalle prasowe zaczynają działać

Kiedy w latach 60. XX wieku przeprowadzono badanie, w ramach którego zapytano ludzi czy są skłonni płacić za dostęp do telewizji odpowiedzi były jasne – nigdy w życiu. Podobnie dziś mówi się o płaceniu za teksty zamieszczane w internecie.

Do końca 2012 roku 350 tytułów prasowych w USA miało już swoje paywalle, a w tym roku ta liczba sięgnie 500.

Co więcej paywalle zaczynają działać, ale trzeba być niezwykle konsekwentnym – czas po którym czytelnicy pokornie wracają z gotówką w ręce to minimum 12 miesięcy. Jak zauważa Gordon Borrell to jedyna metoda, ponieważ utrzymywanie się z reklam on-line najzwyczajniej w świecie nie opłaca się – nawet dla New York Timesa, który jako jeden z pierwszych konsekwentnie zamknął swoje treści i wygrał.

 

Takie informacje płyną z badania Borrell Associations, które przybliżył Diego Vasquez z MediaLife Magazine. Typowy miesięczny dostęp do treści cyfrowych powinien mieścić się w granicach 3 do 6 dolarów.

 

Jeśli przełożyć te ceny na polskie realia to trzeba powiedzieć, że spora część polskich magazynów pisze po polsku, ale ceni się już po amerykańsku.

Zostaw odpowiedź