fbpx

Branża hotelarska na Facebooku

Kwietniowy FanPage Trends przynosi informację o 12.22 milionach użytkowników polskiego Facebooka, oraz szybkim wzroście kanałów medialnych: Abstrachuje.TV, ESKA TV oraz TVN. To oznacza, że w ciągu roku polski Facebook zyskał kolejne 1.5 miliona użytkowników.

A poza tym, zaglądamy dzisiaj do zakładki Hotele / SPA i przyglądamy się, kto potrafi zadbać o swoich gości.

 

Patrząc na osiągnięcia fanpage’y na Facebooku prawdopodobnie nie ma w Polsce marek hoteli czy też SPA, które potrafiłyby wprawić swoich gości w zachwyt. Największą z nich jest HRS, którego polski fanpage na dobrą sprawę nie istnieje nawet roku, a przynajmniej w kwietniu 2013 nie widniał w zestawieniu Sotrendera.

 

 

Jak wiadomo HRS to marka międzynarodowa i w dodatku tylko pośrednik. Gdzie więc prawdziwe marki, które mają fizyczny kontakt z klientem? Niewiele dalej, na pozycji numer dwa mamy Polonia Palace Hotel, który rok do roku zyskał całe 10.000 fanów – z 20 do 30 tysięcy. Dla marek walczących o miliony lub setki tysięcy fanów te liczby mogą wydawać się zabawnie małe. Średnia w omawianej kategorii to 4160 fanów. Zaś rok temu w kwietniu wynosiła 3701.

 

 

W kwietniu 2014 trzeci jest Hotel Metropol, który także nie pojawił się w ubiegłorocznym zestawieniu. Wygląda na to, że dla większości branży hotelarskiej Facebook to wciąż ziemia dziewicza. O ile jest to zrozumiałe w przypadku hoteli, które Polacy wciąż odwiedzają stosunkowo rzadko, o tyle w przypadku gabinetów SPA, które mają wielu regularnych klientów brak wiernych fanów trudno wyjaśnić. Krótka analiza FB może wskazywać na to, że na polskim rynku SPA brakuje silnej marki i sieci placówek SPA, które mogłyby zawojować rynek.

 

 

 

 

Zostaw odpowiedź