fbpx

Business Insider: Apple chce być coraz ważniejszym graczem w e-commerce – część II

W pierwszej części tego artykułu wspominałem o systemie iAd, a zwłaszcza funkcji cross-device retargeting, która jest wyraźnym sygnałem, że Apple stawia coraz mocniej na e-commerce. W tej części chciałbym przyjrzeć się systemowi płatności Apple Pay, który jest jeszcze bardziej wyraźnym sygnałem na to, że koncern z Cupertino chciałby ułatwić e-zakupy swoim klientom. Przed zaprezentowaniem tej usługi, Apple co prawda oferowało już podobne rozwiązanie, znane pod nazwą Passbook, ale umożliwiało ono jedynie nabywanie cyfrowych treści na iPhone’y lub iPady, a fizyczne dobra z e-sklepów. Zdobycie 1 mln zarejestrowanych kart kredytowych zajęło Apple Pay zaledwie… 3 dni. Według słów Tim Cooka czyni to z systemu

W pierwszej części tego artykułu wspominałem o systemie iAd, a zwłaszcza funkcji cross-device retargeting, która jest wyraźnym sygnałem, że Apple stawia coraz mocniej na e-commerce.

W tej części chciałbym przyjrzeć się systemowi płatności Apple Pay, który jest jeszcze bardziej wyraźnym sygnałem na to, że koncern z Cupertino chciałby ułatwić e-zakupy swoim klientom. Przed zaprezentowaniem tej usługi, Apple co prawda oferowało już podobne rozwiązanie, znane pod nazwą Passbook, ale umożliwiało ono jedynie nabywanie cyfrowych treści na iPhone’y lub iPady, a fizyczne dobra z e-sklepów.

Fot. qz.com

Zdobycie 1 mln zarejestrowanych kart kredytowych zajęło Apple Pay zaledwie… 3 dni. Według słów Tim Cooka czyni to z systemu jego firmy, największą platformę m-płatności na świecie. Chociaż najwięksi giganci e-handlu, tacy jak Walmart sceptycznie odnoszą sie do planów szybkiego wdrożenia Apple Pay nie uda się ukryć, że z rozwiazania skorzystają zapewne mniejsi gracze, licząc na użytkowników iPhone’ów i iPadów, którzy według wszelkich dostępnych analiz, wydają przeciętnie na e-zakupy wyższe kwoty, niż użytkownicy urządzeń z Androidem.

O sporym zainteresowaniu nowymi płatnościami Apple, świadczyć mogą również wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród czytelników Business Insidera. Aż 58 proc., spośród ponad 2 tys. respondentów, wyraziło duże zainteresowanie dokonywaniem płatności w oparciu o Apple Pay. Kolejne 21 proc. stwierdziło, że będzie korzystać z platformy wspólnie z dotychczas wykorzystywanymi rozwiązaniami.

Tagi:

Zostaw odpowiedź