fbpx

Business Insider: Jak łączyć mobile i social?

Redakcja Business Insider przeprowadziła dogłębne badania rynku mobile i zamiast po prostu zaprezentować wyniki postanowiła odpowiedzieć na narastające w wielu głowach pytanie – jak mądrze łączyć dwa nowe trendy w marketingu i komunikacji, czyli mobile i social?

Po pierwsze – społeczne wyszukiwanie/rekomendowanie kontekstowe. Chodzi tu o tworzenie mobilnych aplikacji, które korzystają z geolokalizacji oraz sieci połączeń społecznych właściciela smartfona. Istotne jest tutaj bieżące analizowanie, tego co użytkownik robi oraz gdzie się znajduje.

Po drugie – personalizacja. Aplikacje, które mają sprzedawać muszą analizować i właściwie rozumieć informacje o poprzednich zakupach, guście, preferencjach etc. Tego typu informacje można odnaleźć analizując sieci społeczne oraz inne aplikacje mobilne.

 

Po trzecie – usługi oraz doświadczenia, a nie produkty. Społeczne wyszukiwanie/rekomendowanie najlepiej sprawdza się w przypadku sprzedaży usług np barów, restauracji, hotelów czy biletów na imprezy/koncerty. W tego typu sprzedaży bardzo często istotną role odgrywa sprzedaż last minute oraz zakup spontaniczny.

 

Po czwarte – kontakt z marką. Tutaj ważne jest tworzenie aplikacji nastawionych na zabawę, które kojarzą się z marką, co pozwoli utrzymać z nią kontakt.

 

Po piąte – sieć afiliacyjna. Warto gratyfikować klientów, którzy rekomendują zakupowy w naszym sklepie. Najlepiej wtedy, gdy transakcja z osobami, które otrzymały rekomendacje dochodzi do skutku.

Zostaw odpowiedź