fbpx

Business insider: Początek tego roku udany dla e-sprzedawców

Amerykański serwis Business Insider, powołując się na dane agencji Branding Brand, poinformował o tym, że początek tego odznaczał się w skali globalnej dalszymi wzrostami w zakresie odwiedzin serwisów e-commerce za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Według, przedstawionych danych, smartfony i tablety odpowiadają obecnie niemal za połowę odwiedzin sklepów internetowych na świecie. Agencja Branding Brand przebadała ponad 117 mln odwiedzin i 1,8 mln zamówień na stronach swoich biznesowych klientów, do których należą: Costco, Sephora i Raulph Lauren.

Jeśli przyjrzeć się powyższemu wykresowi dokładnie, to wyraźnie można zaobserwować, że użytkownicy częściej wchodzą na strony e-commerce korzystając ze smartfonów, niż z tabletów. Nie powinno to dziwić. Zdecydowana więszkość użytkowników sklepów internetowych praktycznie nie rozstaje się ze smartfonami. Tymczasem tablety to wciąż domena domowego zacisza. Jak przedstawia się porównanie ruchu z marca br. i z końca 2013 r.? Liczby są następujące:

  • w marcu 2014 roku smartfony odpowiadały za 29 proc.wizyt w porównaniu do 25 proc. w grudniu 2013 r;
  • z kolei tablety wygenerowały w ubiegłym miesiąciu 18 proc. w porównaniu do 15 proc. w grudniu zeszłego roku.

Rosnąca systematycznie liczba odwiedzin witryn e-sprzedawców z urządzeń przenośnych przekłada się naturalnie również na większą liczbę zamówień. Trzeba jednak uczciwie zauważyć, że dynamika jest w tym wypadku mniejsza i zakupy dokonywane za pośrednictwem starych, poczciwych pecetów nadal rządzą.

Dobrze obrazuje to poniższy wykres:

Interesujący wydaje się fakt, że w sprzedażowej machinie, spadek udziału zamówień mobilnych miał miejsce w grudniu. Urządzenia z segmentu mobilnego “odrobiły” te straty na początku tego roku. Wydaje się, że może być to wywołane tym, iż poza świątecznym boomem zakupowym, użytkownicy dokonują zakupów pojedynczych przedmiotów, nierzadko pod wpływem impulsu, korzystając z podręcznych urządzeń – smartfonów i tabletów.

Z kolei w okresie przedświątecznej gorączki pod koniec roku, podchodzą do tej sprawy bardziej “systemowo” i decydują na hurtowe zakupy z wykorzystaniem komputera.

2 komentarze

  1. Tomasz Wydra 09-04-2014
  2. Marek Okruch 14-04-2014

Zostaw odpowiedź