fbpx

Business Insider: z reklamą jest jak z mediami

Niezawodna redakcja Business Insider przedstawiła bardzo ciekawy wykres dotyczący amerykańskich wydatków reklamowych. Wynika z niego prawidło, które zdążyli i opisać socjologowie mediów.

A brzmi ono: każde kolejne medium nie zabija swojego poprzednika. Mamy raczej do czynienia z współkonkurencją, czyli współpracą i konkurencją jednocześnie. Henry Jenkins powiada, że jest to zjawisko konwergencji mediów.

 

Poniższy wykres jasno pokazuje, że z podobną sytuacją mamy do czynienia w przypadku przepływu reklamodawców w mediach. Gdy rynek reklamy kurczy się to solidarnie dla wszystkich. Chociaż, gdy przyjrzymy się wykresowi uważniej to widać, że niektóre media tracą mniej w czasach spadków i zyskują więcej w czasach prosperity.

 

Przykładem takiego medium jest internet, który w ostatnich latach dość brutalnie obszedł się z prasą i radiem. Z drugiej strony trzeba też przyznać, że o ile gazety nie przeczytamy w telewizji, to w internecie jak najbardziej.

reklama-bi

 

Zostaw odpowiedź