fbpx

Business Intelligence: jak smartfony zmieniły turystykę

Business Insider opublikował nowy raport o wpływie smartfonów na nasze zwyczaje nomadyczno-turystyczne. Czy trzeba dodawać, że papierowe mapy wyszły już praktycznie z użytku?

I tak i nie. Ponieważ ciągle znajdują zastosowanie w przypadku turystyki pieszej oraz rowerowej – coś co w Polsce nadal nie spotyka z większym zainteresowaniem.

Ze skrótu raportu BI warto zapamiętać kilka wniosków:

  1. Podróżnicy wyposażeni w smartfony to bardzo dobry target dla reklamodawców i marek – dla przykładu, już teraz 32% Amerykanów zamawia pokój korzystając ze smartfona.
  2. Reklamodawcy powinni zwrócić baczną uwagę na aplikacje, które są najczęściej używane przez osoby podróżujące. Pozwalają one na dużo lepsze sprofilowanie użytkowników, a przez to trafniejsze wyświetlanie reklam.
  3. Smartfon to bardzo częste narzędzie do bukowania w hotelach miejsc last minute. Orbitz, portal pomagający w rezerwacjach odnotował, że 70% zamówień, które zgłaszane są dzień przed realizacją, przypada na smartfony.

    Kolejny portal dla podróżników, Expedia, potwierdza te dane: 68% rezerwacji z wyprzedzeniem ok 24-godzinnym przypada na użytkowników smartfonów.

 

Zdaniem autorów raportu Business Intelligence smartfony wygenerowały całkowicie nowy kanał sprzedaży – gdyby go zabrakło hotele sprzedawałyby zdecydowanie mniej pokojów w trybie last-minute.

Zostaw odpowiedź