fbpx

Capgemini: kupujący on-line oczekują niższej ceny

Capgemini przeprowadziło bardzo ciekawe badanie, które pokazuje, że nie tylko w Polskim e-handlu wciąż liczy się przede wszystkim cena. Po pierwsze 2/3 kupujących on-line z 16 krajów (badanie na 16 tysiącach respondentów) odpowiedziało, że do 2014 roku oczekuje pełnej konwergencji kanałów sprzedaży.

Innymi słowy – oczekują obecności sklepu internetowego w każdej formie: www, e-mail, social media, aplikacje smartfonowe, telefoniczny kontakt oraz możliwość zakupów on-line w fizycznym sklepie off-line.

Z drugiej strony, te oczekiwania nie biorą się znikąd. 73% kupujących liczy, że ceny on-line będą niższe niż te w fizycznym sklepie. Generalnie więc kupujący wierzą w mniej więcej następującą zależność – im więcej firmy w internecie, tym większa szansa, że kupimy tam taniej.

 

Ponadto, 56% respondentów stwierdziło, że o wiele chętniej zakupi coś w fizycznym sklepie jeśli najpierw sprawdzi jego ofertę on-line. Ponadto badanie pokazuje także, że najważniejsza konwergencja – pomiędzy fizycznym sklepem a jego ofertą on-line jest wciąż daleka od doskonałości. I będzie tak, dopóki wśród konsumentów nie będzie malało przekonanie, że on-line można kupować zdecydowanie taniej.

Zostaw odpowiedź