Carrefour 2022 – e-markety spożywcze, wielkie cięcia zatrudnienia i odwrót od własnych marek

Carrefour ogłasza swoja nową strategię, w którą wpisuje się przewidywany olbrzymi wzrost e-spożywki w najbliższych latach.

Carrefour 2022 to nowa strategia francuskiego koncernu na najbliższe lata i jak nietrudno się domyślić, jej realizacja jest przewidziana właśnie do roku 2022. Francuzi pragną oprzeć się na czterech filarach:

1. Uproszczenie organizacji i zwolnienie 2400 osób w głównej siedzibie firmy, w Paryżu (liczy sobie ona 10,500 pracowników).

2. Zwiększenie produktywności wynikające ze zwolnień, a tym samym powiększenie puli inwestycji w nowe pola rozwojowe organizacji.

3. Zwiększenie nakładów na e-commerce do nawet 5 miliardów euro w 2022 roku oraz powiększenie sieci sklepów o kolejne 2000 placówek. Firma przewiduje, że do końca 2018 roku rozpocznie dostawy online do 26 miast we Francji.

4. Zwiększenie ilości markowych towarów opartych o produkcję organiczną zewnętrznych firm.

Ostatni punkt pokazuje największą rewolucję w podejściu Carrefour. Mianowicie odchodzenie od własnych marek, które firma konsekwentnie od wielu lat budowała. Miało to na celu zarówno zwiększenie marży przy obniżeniu ceny końcowej, jak i uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców. Najwyraźniej czasy bezmarkowej taniochy odchodzą w niepamięć także w spożywce.

Carrefour inwestuje nie tylko w Europie, ale także w Chinach, gdzie połączył siły z chiński gigantem e-commerce Tencentem. Firmy wspólnie inwestują w handel internetowy spożywką oraz placówki lokalne. Przy czym firma zastrzega, że nie zamknie ani jednego hipermarketu we Francji, gdzie jest znaczącym pracodawcą, zaś jej udział w rynku przekracza 20 procent.

Zostaw odpowiedź