fbpx

Ceneo.pl pozyskało Aliexpress i chce promować polskie sklepy w Chinach!

Wygląda na to, że po dłuższym namyśle, Ceneo.pl ma znowu pomysł na siebie – tym razem bardziej międzynarodowy niż tylko krajowy.

Chociaż Ceneo.pl jest największą polską porównywarką cenową, bezsprzecznym liderem w swojej kategorii, to bardzo daleko mu do Allegro – zarówno pod względem zasięgu, jak i rozpoznawalności marki. I nie udało się bardzo wiele tu wskórać nawet prowadząc ciekawe i wartościowe kampanie brandingowe. Allegro spija całą premię, która przypadła mu za pierwszeństwo na rynku.

Kiedy wydawało się, że od dłuższego czasu Ceneo.pl nie ma na siebie pomysłu, za kulisami trwały intensywne rozmowy i plany, które właśnie zostały ujawnione, między innymi obecnością na Ceneo.pl sklepu Aliexpress. Zarząd Ceneo.pl bardzo sprytnie zobaczył dla siebie szansę w rosnącej polsko-chińskiej wymianie towarowej, która nie ominęła e-commerce. Jak powszechnie wiadomo, Polacy od kilku lat coraz odważniej robią zakupy na Aliexpress.

Teraz będą mogli je robić jeszcze wygodniej, ponieważ jak dowiedzieliśmy się od samego Ceneo.pl Aliexpress zaprezentuje docelowo na portalu około 200.000 swoich produktów, prawdopodobnie większość z nich nie była wcześniej dostępna w Polsce. Niestety, integracja nie obywa się bez problemów i zamieszania.

Na ten moment Ceneo.pl tworzy kategorie dla produktów z dopiskiem w tytule „ALIEXPRESS”, co nie powinno mieć miejsca, szczególnie że część produktów już znajduje się na Ceneo.pl np.

http://www.ceneo.pl/45617895

http://www.ceneo.pl/24611345

Tego typu sytuacja bardzo mocno utrudni poruszanie się po portalu kupującym i z pewnością nie przysporzy Ceneo.pl popularności wśród sprzedawców, którzy dbają o poprawność swoich plików służących do integracji. Miejmy nadzieję, że jest to sytuacja przejściowa. Trudno też powiedzieć jak do obecności Aliexpress odniosą się przedstawiciele innych marek. Niewątpliwie, niektóre produkty na chińskim portalu są bliźniaczo podobne do markowych produktów uznanych marek np

http://www.ceneo.pl/45710023

http://www.ceneo.pl/26777023

 

Ponadto, Aliexpress nie jest jedynym nowym, zagranicznym sklepem dostępnym w Ceneo.pl. Sam portal planuje w przyszłym roku wejście na chiński rynek z ofertą polskich sklepów internetowych co brzmi bardzo obiecująco i mogłoby z naszego Ceneo.pl uczynić małego Amazona, który nie tylko wprowadzałby na polski rynek dodatkową konkurencję dla polskich sklepów ale dawałby szansę rodzimym podmiotom gospodarczym na rozwinięcie skrzydeł poza granicami kraju, a nawet Europy.

 

Udało nam się uzyskać oficjalny komentarz przedstawicielki Ceneo.pl, p. Marty Pietranik – Pacuły:

Dzięki wprowadzonej niedawno kategorii „Sklepy zagraniczne” uzupełniamy bazę produktów prezentowanych w serwisie Ceneo.pl o te niedostępne do tej pory we współpracujących z nami polskich e-sklepach. Dodatkowym bonusem jest cena podana w złotówkach, co pomaga naszym użytkownikom w szybszym, wygodniejszym porównaniu ofert, z których mogą skorzystać.

 

Kategoria ta ma na celu rozszerzenie naszej oferty produktowej. W ramach kategorii „sklepy zagraniczne” rozpoczęliśmy współpracę z różnymi podmiotami – obok Aliexpress, są to również np. Gearbest, LookFantastic, Zavvi. Aliexpress pokazuje u nas tylko cześć swojego portfolio – ok. 200 tys. produktów, i to głównie takich, których nie można było znaleźć dotychczas w naszym serwisie.

 

Dzięki temu Ceneo.pl może jeszcze skuteczniej odpowiedzieć na potrzeby użytkowników, a zwiększając ruch w serwisie, przyciągnąć jeszcze więcej klientów również do polskich sklepów. Kolejnym krokiem będzie ekspozycja produktów z polskich sklepów na rynku chińskim, ale to dopiero w kolejnym roku

1 komentarz

  1. adam 09-03-2018

Pozostaw odpowiedź adam Anuluj pisanie odpowiedzi