fbpx

Centrum handlowe czy sieć? Co preferują Polacy podczas świątecznych zakupów?

Raport agencji On Board PR Ecco Network rzuca nowe światło na rywalizację handlu tradycyjnego i internetowego. Jak wynika z dokumentu, wyjście do centrum handlowego nie służy jedynie zakupom, ale poszukiwaniu wartości dodanej, której nie mogą zapewnić sklepy online.

Nieco ponad jedna trzecia klientów (36% ) deklaruje, że przychodzi do galerii także po to, aby skorzystać z oferty rozrywkowej centrum. Dla 26% jest to miejsce spotkań, a 20% odwiedza je, aby skorzystać z oferty usługowej.

Respondenci podkreślali, że sklepy stacjonarne górują nad swoimi internetowymi odpowiednikami przede wszystkim tym, że oferują możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów (72%) oraz oceny jakości towaru (54%). Prawie połowa uczestników badania uznała, że ważne było także natychmiastowe odebranie zakupów (49%) oraz porównanie różnych produktów (47%). Niemal co trzecia osoba za zaletę uznała skorzystanie z porady obsługi sklepu oraz łatwość zwrotów lub wymiany towarów. Robienie zakupów ze znajomymi doceniło 27% badanych.

Nie znaczy to oczywiście, że Polacy nie są świadomi zalet, jakie niosą e-zakupy. Jako główne zalety robienia zakupów w e-sklepach wymienili możliwość dostawy produktu bezpośrednio do domu (63%), oszczędność czasu (61%), a także niższą cenę (54%). Trzech na dziesięciu respondentów wskazało na łatwy dostęp do opinii innych klientów o produkcie, a jedna czwarta na możliwość porównania różnych produktów z tej samej kategorii.

Raport pt. „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta” przygotowany został przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez SW Research na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

Zostaw odpowiedź