fbpx

CES: która marka miała najlepsze publicity?

Na to pytanie postanowiła odpowiedzieć Gorkana Group. W tym celu przebadano najpopularniejsze media technologiczne, policzono liczbę konferencji, podsumowano cały marketing wokół targów CES.

 

Głównym wykładnikiem były jednak social media i liczba szeptów o obecności marki na CES.

Bezapelacyjnym zwycięzcą został Samsung, który także w roku ubiegłym zajął pierwsze miejsce. O obecności koreańskiego giganta na CES wspominano blisko 89 tysięcy razy! To bezapelacyjny rekord. Numer dwa to Google z wynikiem 48 tysięcy szepnięć – awans rok do roku z czwartej pozycji.

 

Znakomite trzecie miejsce przypadło Sony, które ma się coraz lepiej i wyrasta na zdecydowanego lidera technologii 4K Ultra HD – o japońskim koncernie wspomniano w social media aż 40.000 razy. Gwiazdą CES został także Intel, który zaliczył awans z 6. na 4. pozycję.

 

Gorzej wypadł Apple, który obsunął się z 2. na 5. pozycję oaz Microsoft, który w ubiegłym roku był trzeci, zaś w tym już 6. Znakomity debiut w pierwszej 10-tce, na 8. miejscu, zaliczył Logitech, który w ubiegłym roku praktycznie nie istniał.

 

Podobnie z T-Mobile, który ulokował się na pozycji numer 10. Inni debiutanci to BMW, Amazon, AMD oraz Vizio – producent tanich telewizorów. Wspominałem już, że Audi mogło zaliczyć tegoroczne CES do niezwykle udanych i potwierdza to awans na 9. miejsce z ubiegłorocznego 16-stego.

 

ces-zestawienie

Zostaw odpowiedź